5 Ocak 2018 Cuma

BENİM KALBİM TEMİZ söylemi ve '' kendini kandırmanın '' diğer 39 çeşit yolu...



Olağanüstü farklı bilim ve fikir adamlarımız var bunlardan bir ''  Emre Dorman ''. Felsefe bilim dalında Yrd. Doç.Dr. ünvanlı. Acıbadem üniversitesinde felsefe derslerine, Bahçeşehir Üniversitesinde İslam Felsefesi ve Din Felsefesi derslerine giriyor.

Özel ilgi ve çalışma alanı İslam ve Din Felsefesi olan Emre Dorman'ın kendisini farklı kılan yönü ne ?

Çok sayıda ve herbiri defalarca baskı yapan eserlerine 10 TL gibi kolay ulaşılabilir fiyatlar koyması ve hiç birinden telif ücreti almamış olması. Ayrıca '' www. emredorman.com '' adresindeki sayfasından eserlerini  ücretsiz okumak da mümkün. Eserleri de  çok iyi anlaşılır bir özellikte arı bir Türkçe ile yazılmış. Yine ayrıca İnternet'te videoları da var.

Bu günkü yazımın konusu Emre Dorman'ın '' Dini Konularda KENDİNİ KANDIRMANIN 40 YOLU '' isimli eseri ve bu eserdeki yollardan ilki olan  insanın '' Benim kalbim Temiz '' şeklindeki kendini aldatmacası.

BENİM  KALBİM  TEMİZ

'' Etrafımızdaki insanlar ile konuştuğumuzda “Benim kalbim temiz” ifadesi sıklıkla karşılaştığımız bir cümle olarak çıkar karşımıza. Hatta bu durum öyle boyutlardadır ki neredeyse kalbi temiz olmayan tek bir kişinin bile var olmadığını düşünebilirsiniz. Bazen kötü davranışlar sergileyen, örneğin bir kimsenin arkasından dedikodusunu yapan birinin de aslında kalbinin temiz olduğunu, sadece hakikatin bilinmesi için bu konuşmaları yaptığını iddia ettiğine tanık olursunuz. Ya da “Benim kalbim temiz olduğu için bana önceden malum olur,” “Allah hep gönlüme göre verir,” “Benim kalbim temiz çünkü kimseye zararı olmayan, etliye sütlüye karışmayan kendi halinde bir insanımdır” şeklinde cümleler kurulur çoğu zaman. İşin özeti ise esasen insanların bir anlamda kendilerini aklayarak temize çıkarmaya çalışmalarıdır. ''

Şimdi gelelim Kendimizi  kandırmanın diğer 39 yolu'na.
Buradaki her madde başlıbaşına birer yazı konusu oldukları için başlıklar halinde veriyorum:

'' 1 --  Benim kalbim temiz
2 --  Dinlerin özü iyiliktir
3 --  İleride nasıl olsa yaparım 
4 --  Nasıl olsa Allah affeder
5 --  Nasıl olsa affedilmem artık
6 --  Çalışmak da ibadettir
7 --  Nefsime söz geçiremiyorum
8 --  Emirlerine uyamıyorum ama, Allah’ı çok seviyorum
9 --  Herkes böyle yaşıyor
10 - Ailemde ya da yetiştiğim çevrede görmedim
11 - Hacıdan hocadan korkacaksın
12 - Dindarlar samimi gelmiyorlar bana
13 - Bu kadar kötülüğün ve kötünün olduğu yerde ben yine iyiyim
14 - Şeytana uyuyorum.
15 - Peygamberler ve Allah dostları gibi olamayız
16 - Dini yaşayanlar genelde gelir seviyesi düşük kimseler
17 - Bana dini anlatmasının ardında bir beklentisi var mutlaka
18 - Bu kadar hassas olma, ince düşünme
19 - Elhamdülillah biz de Müslümanız
20 - Artık devir değişti
21 - Önce geleceğimi garanti altına almalıyım
22 - Dünyaya bir kere geliyoruz
23 - Düşündürmeyin beni! Hatırlatmayın bana !
24 - Günahı benim boynuma
25 - Dedikodu değil, ben doğruları söylüyorum
26 - Allah beni böyle yaratmış
27 - İbadetlere güç yetiremiyor, vakit bulamıyorum
28 - Din yeterince açık ve anlaşılır değil
29 - Dinin sürekli ceza vurgusunda bulunması rahatsız ediyor beni
30 - Dini konulara fazla dalmak aklını kaybettirir insana
31 - Aman ‘dinci’ demesinler bana
32 - Kimseye zararım yok kendi halinde bir insanım
33 - Allah ile kul arasına girilmez
34 - Allah sevenleri affeder
35 - Ardımda kalıcı bir iz bırakmalıyım
36 - Aklım ve mantığım yeter bana
37 - Din ilerlemeye manidir
38 - Dinin yerini modern çağda bilim aldı
39 - Din ile bilim arasında çatışma vardır
40 - Dinler savaş ve kargaşaya sebep olmuşlardır '

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder