13 Nisan 2021 Salı

Kur'an'da Namaz, KIYAM -- RUKU -- SECDE kelimeleri ile SALAT ibadetinin bir bölümü olarak var...


 Son senelerde Kur'an'daki Salat kelimesin gerçek anlamının fark edilmesi ile '' KUR'AN'DA  SALAT  VAR,  NAMAZ YOK ! '' düşünce ve inanç akımı başladı. 

Bu düşünce yanlıştır.

Evet, Kur'an'daki SALAT kelimesi yakın zamana kadar  adı Farsça NAMAZ olarak tercüme edilerek  neredeyse tüm kaynaklarda bu şekilde kullanılmıştır.  Salat kelimesi anlamının ''  İçinde Allah'a dua ve ibadet eyleminde bulunan, Müslümanların sosyal yardımlaşma ve dayanışma, din ve Kur'an eğitimi amacıyla  yapacakları toplantı  '' olduğunun anlaşılması  ve Kur'an'da Namaz ibadetini tam olarak ifade eden bir kelimenin bulunmaması ile  adı Farsça Namaz olarak konulan ibadete karşı bir hareket ve söylem gelişti.


Kur'an'da  adını namaz olarak bildiğimiz müstakil bir ibadet yok ama SALAT kelimesi ile ifade edilen Müslümanların, sosyal yardımlaşma, dayanışma, Allah'ı anma ve ona dua etme, Kur'an eğitimi  ( Arapça okunma eğitimi değil ) eylemlerini kapsayan toplanma eyleminin bir bölümü olarak var. 


Nasıl var ?

KIYAM , RÜKU ve SECDE kelimeleri ile var.

 KIYAM kelimesi Kur'an'da İbadet anlamında;

 ZÜMER / 9. ayetinde 1 defa geçiyor.

 RÜKU  kelimesi Kur'an'da ;  

Bakara/ 42 - 43 -- 125 *** Al-i İmran / 43  ***  Maide / 55 ***   Tevbe / 112  *** Hacc /26  -- 77 ***  Fetih /29 ***   Mürselat / 48.  ayetlerde olmak üzere 10 defa geçiyor...

SECDE kelimesi ise;  Allah'a secde etmek anlamında;

A'raf / 206 *** Ra'd / 15 *** Nahl/ 49 *** İsra / 107 *** Meryem / 58 ***  Hacc / 18 *** Furkan / 60 *** Neml / 25  ***Secde / 15 *** Sad / 24 ***  Fussilet / 37 ***  Necm / 62  ***  İnşikak / 21 *** Alak / 19.    ayetlerinde  olmak üzere tam 14 defa kullanılıyor.

 Namaz ibadeti hakkında da bu güne kadar  bilinen, topluma dayatılan bilgilerde ise önemli anlam kaymaları  ve yanlışlıklar var. 

*** Namaz ibadetinde sünnet denilen ilave  bölümler Kur'an'a uygun değil,  Kur'an'da ibadet yalnızca Allah'a yapılır hükmü var, Allah'ın kuralları geçerlidir. Allah’ın kuralları da yalnızca Kur’an’da yazlı olanlardır. Peygamber sünneti Peygamber kuralı anlamına gelir ki bu Kur'an'a uygun değildir.

*** Namaz ibadetinde vakit ve rekat sınırlaması yok Kur'an'da. 


*** Ayrıca namazda okunan Kur'an ayetlerinin Türkçe anlamları ile okunması Kur'an'ın daha ruhuna uygundur

*** Kur'an'ın önem verdiği bir konu da  bu ibadetin zaman ve rekatlarda  sayı sınırlamaları olmadan az da olsa her gün yapılması ön görülmesidir....

Kur'an Salat'ın anlamındaki sosyal yardımlaşma ve dayanışma işlevi de muhtaç insanlara yardım  şeklindeki gerçek amacına uygun olarak değil de yalnızca Camilere, İbadethaneler ile dini eğitim kurumları inşaatına ve bakımına, giderlerine katkı şeklinde uygulanıyor. Cami civarındaki muhtaç insanlar hiç düşünülmüyor…