21 Aralık 2018 Cuma

Müslümanları bekleyen iki büyük tehlike: YAHUDİLEŞME -- HRİSTİYANLAŞMA ...


Müslümanların düşebileceği en büyük iki tuzağın şifreleri Fatiha suresi son üç ayetinde  ayetinde verilmektedir.

''  5 - Bizi dosdoğru yola yönelt;
6 - Nimet verdiklerinin yoluna;
7 - Gazaba uğrayanların ve sapkınların yoluna değil  ''

Doğru yol demek ki nimet verilenlerin yolu imiş, nimet verilenler yani hidayete erenler kimlermiş ?  Bu sorunun cevabı  Nisa suresinin 69. ayetinde veriliyor:

'' Allah'a ve Peygamber'e itaat eden kimseler, Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberler, hakka sadık kalanlar, hayatlarını imanına şahit kılanlar ve iyiliği yayanların safında olurlar. Bunlar ne güzel dostturlar.  '' 

Özetle; nimet verilenler Peygamberlermiş

''  Hidayete ermeyenlerin yolu olarak iki sapık yol gösteriliyor:
1 - Gazaba uğrayanların yolu
2 - Dalalete düşenlerin yolu.

Kur'an'ın ilk müfessiri olan Peygamber'imiz, '' Gazaba uğrayan Yahudiler, dalalete uğrayanlar Hrıstiyanlardır  ''  buyurmuş...

Fatiha okuyan her mümin, her okuduğunda bu iki sapık yola girmekten Allah'a sığınmaktadır. Demek ki Fatiha okuyup namaz kılan Müslümanların da bu iki sapıklığa düşmesi mümkündür.  ''

Müsümanın Yahudileşmesi ve Müslümanın Hristiyanlaşması

Yahudileşme ve Hristiyanlaşmayı  Mustafa İslamoğlu Hocamız  çok güzel özele açıklıyor:

##  Yahudileşme dinin ruhunu öldürüp cesedine sarılmadır, hıristiyanlaşma dinin cesedini öldürüp  ruhuna sarılmadır.

##  Yahudileşme dini sevgisizleştirme, hıristiyanlaşma dini şeriatsızlaştırmadır. 
( Kuralsızlaştırma )

##  Yahudileşme  peygamberi aşağılama, hıristiyanlaşma peygamberi aşırı yüceltmedir.

##  Yahudileşme dünyevileşme, hıristiyanlaşma ruhbanlaşmadır.

Fatiha bu iki sapmaya karşı mümini uyarmaktadır.  ''  (*)

(*)  Mustafa İslamoğlu - Kur'an Surelerinin Kimliği - Akabe Vakfı Yayınları  say: 26-27

Allah çok ibadeti değil, az fakat devamlı yani her gün yapılan ibadeti tercih ediyor...

Kur'an'da namaz vakitleri ile ilgili olarak aşağıda Prof.Dr. Sülyman Ateş'in tefsirindeki mealleri ile 10 kadar ayetin varlığı söz konusu ediliyor. Diyanet İşleri Başkanlığı da yapmış olan Süleyman Ateş Hoca bunlardan yalnızca ikisinin namaz vakitlerine işaret ettiğini, diğerlerinin ise namaz dışındaki Allah'ı anma, tesbih ve zikir ile ilgili olduğunu ifade ediyor.
Önce; geçmiş dönemler bazı Kur'an yorumcularının namaz vakitlerine işaret ettiğine inandığı fakat bilimin vardığı son gelişmelerin ışığında Kur'an'ı tefsir eden son zamanlar bazı tefsircilerince de namaz vakitlerine değil, Allah'ı zikir ve tesbih etmeye işaret ettiği düşünülen ayetleri ele alalım:

20/130 - Onların dediklerine sabret, güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbi'ni överek tesbih; gece saatlerinin bir kısmında ve gündüzün taraflarında da tesbih et ki memnun olasın.

Bu ayetin beş vakit namaza işaret edildiği ileri sürülse de bu şeklindeki yorum S.Ateş Hocamız tarafından '' zorlama '' olarak kabul edilmekte ve Allah'ı  zikir ve tesbihe işaret ettiği ileri sürülmektedir.

Diğer zikir ve tesbihe işaret eden ayetler:

30/17 - Öğle ve akşama girdiğiniz zaman da, sabaha erdiğiniz zaman da tesbih Allah'ındır.

30/18 - Göklerde  ( melekler ) ve yerde, günün sonunda da, öğleye erdiğiniz zaman da hamd, O'na mahsustur.

50/39 - Onların dediklerine sabret ve Rabbi'ni  övgü ile an; güneş doğmadana önce, batmadan önce.

50/40 -  Gecenin bir kısmında ve secde arkalarında O'nu tesbih et.

52/48 - Rabbi'nin hükmüne sabret, çünkü sen, gözlerimizin önündesin ( korumamız altındasın )Kalktığın zaman Rabbi'ni övgü ile an.

52/49 - Gecenin bir kısmında ve yıldızların ardından da O'nu tesbih et.

76/26 - Gecenin bir bölümünde O'na secde et ve geceleyin uzun zaman O'nu tesbih eyle

Son ayet, 5 vakit namaz dışında özellikle Peygamberimizden beklenen, biraz uyuyup kalktıktan sonra kılınacak teheccüd  '' gece  '' namazını işaret etmektedir.

Şimdi gelelim namaz vakitlerine işaret eden iki ayete:

2/238 -  Namazları ve orta  ( İkindi  veya öğle  ) namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allah'ın huzuruna durun.

11/114 - Gündüzün iki tarafında ( sabah  ve akşam namazı ) ve geceye yakın saatlerde ( yatsı namazı ) namaz kıl; çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu ibret alanlara bir öğüttür.

Orta namazdan kastın ne olduğu tam olarak bilinmemektedir. Öğle veya, ikindi namazlarından birine işaret etmektedir. Hz. Ali'nin ikindi namazına işaret ettiğini beyan ettiği söylentisi vardır.

Görüldüğü gibi bir ayette sabah ve akşam namazları ile yatsı namazına, diğerinde ise, sabah ve akşam namazları ile orta namaza işaret edilmekte ve bu orta kelimesinin öğle veya ikindi mi olduğu konusunda bir netlik bulunmamaktadır:

Ve bu iki ayetten de tam ''beş vakit '' çıkmamaktadır.

Ayrıca namazın beş vakit olduğunu ve bu vakitlerin neler olduğunu ifade eden bir ayet yoktur.

Şimdi denebilir ki, bu konuda Kur'an'da namazın nasıl kılınacağı dahil bir netlik bulunmasa da biz Peygamberimizin uygulamasını esas alıyoruz ve namazı böylece beş vakit olarak kılıyoruz.

Buna itirazım yok, benim bu yazımda vurgulamak istediğim bu konuda Kur'an'da bir netlik  bir ayet bulunmayışıdır.
Namazların nasıl kılınacağı ve her namazın kaç rekat olduğunun açıkça belirlenmeyişi gibi.

Özet olarak ifade edersek temel ibadet konusunda  Kur'an'da net kurallar bulunmuyor.

Neden ?

Yüce Allah'ın, Kur'an'daki mesajları - tamamı 6236 adet olan ayetin, 200 kadar gizemli olanının dışında - net ve açıktır. 

Gizemli ayetlerin de sırrı bilim ve teknolojinin ilerlemesi ile zamanla birer birer çözülmektedir. Hatta önem verilen mesajların bazıları, net ve açık olduğu halde, bir de defalarca tekrar edillmekte, vurgulanmaktadır.

Gerçek hikmetini kendi bilir ama, Yüce Allah temel ibadet olan namaz konusunda kullarını bazı katı sayısal kurallar ile zorlamak ve sınırlamak istememektedir. Namazın '' devamlı '' yani her gün olmasını ( 23/9 ) istemekte fakat namaz vakitleri ve namazların kaç rekat olması konusunda rakam sınırları koymamaktadır