10 Ekim 2017 Salı

BESMELE' NİN SIRRI


Kur’an bütünüyle bir mucizedir. Yüzde doksanı, belki de doksan beşi okuma yazma bilmeyen bir topluma inerken, ilk ayeti, ilk kelimesi ve ilk emrinin "OKU" (İkra) olması ile bilgilenmenin ve öğrenmenin önemine ve gereğine yüzlerce, binlerce yıl öncesinden değinerek damgasını vurması ile bir mucizedir. Edebi üslubu ile, tek bir ayetinin dahi taklit edilmesi imkansız ilahi seslenişi ile bir mucizedir. İnsan bilgisinin bu gün ancak ulaşabildiği uzay ve tabii bilimler konularındaki teknik bilgileri 1400 yıl öncesinden vermesi ile bir mucizedir. Kur’an’ın mucizevi yönlerinden biri de sayısal ve matematikseldir. 

BESMELE’ de şifrelenen Allah’ın İsmi 

Besmele bilindiği gibi Kur’an’ın toplam 114 olan suresinin 113 ünün başında bulunmaktadır. ( Tevbe isimli surenin başında yoktur. ) 

Türkçe okunuşu: BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİYM 

Burada duralım ve bir bilgiyi aktaralım: 

Kur’an’ın indiği dönemde Araplar rakam kullanmamakta ve alfabelerindeki 28 harfe verdikleri sayı değerlerini rakam yerine kullanmakta idiler. Bu sayı - harf sistemine EBCED adı verilmektedir. Arap rakamları Kur’an’ın Allah katından inmesinden 200 yıl sonra ihdas olunmuştur. Arapça konusunda bilgisi olanlar bilirler ki, Araplar harfleri sağdan sola doğru okur ve yazarken; rakamları diğer dünya ülkeleri gibi – daha sonra ihdas edildiği için – soldan sağa doğru okur ve yazarlar. 

Arap alfabesindeki harf sayısına takılan olabilir. Arap alfabesindeki gerçek harf sayısı 29 değil 28 dir. Lamelif harfi Kur’an yazımında kolaylık olması için sonradan Lam ve Elif harflerinin özel bir işarette birleştirilmesi ile oluşturulmuştur. 

İşte İbraniler ve Araplarda görülen bu sayı - harf sistemine EBCED adı verilmiştir. Bu sistemde her harfin bir sayı değeri vardır. 

Şimdi Besmele'nin yazılmasında kullanılan 19 arap harfini ve bunların ebced sistemindeki sayı değerlerin ve bu sayı değerlerinden sıfırların atılması ile oluşan mutlak sayı değerlerini bir çizelgede görelim. 

Sıra No: Harfin Adı.....Ebced Sayı Değeri .....Mutlak Sayı Değeri 

1............... Be............................2...............................2 

2............... Sin........................ 60................................6 

3............... Mim........................ 40...............................4 

4............... Elif............................1...............................1 

5............... Lam.........................30...............................3 

6............... Lam.........................30...............................3 

7............... He............................5................................5 

8................ Elif...........................1...............................1 

9................ Lam........................30................................3 

10............... Rı........................200................................2 

11............... Ha........................ .8.................................8 

12............... Mim......................40.................................4 

13............... Nun......................50..................................5 

14 ...............Elif.........................1..................................1 

15................Lam................... ..30..................................3 

16............... Rı.................... ..200..................................2 

17................ Ha....................... 8...................................8 

18................ Ye..................... 10....................................1 

19............. Mim.......................40...................................4 

TOPLAM : ...................................................................66 


Burada şimdi tekrar duralım ve ALLAH kelimesinin Arapça yazuılışına bakalım: Yukarıda çizelgede 4, 5, 6, ve 7. harflerle yazılmaktadır 

Bunların Ebced değerleride yukarıdada görüldüğü gibi sıra ile 1 + 30 + 30 + 5 dir Toplamları da 66 sonucunu vermektedir. 

Allah kelimesinin Kur’an’ın yazıldığı Arap harflerinden dördünün ebced sayı değerleri toplamı 66 sonucunu veriyor.
Besmele’nin yazılmasında kullanılan 19 Arap harfinin mutlak sayı değerleri toplamı da 66 

Kur'an'da yer alan fakat '' Tevrat ve İncil'de '' işlenmeyen konular...

Bilindiği gibi Allah'tan insanlara peygamberler aracılığı gönderilen dört ilahi kitap Zebur, Tevrat, İncil ve Kur'an'dır. Kur'an dışındaki 3 kitabın aslı yani orijinalleri yoktur. Mevcut Tevrat iddiasındaki metinler arasında tutarsızlık vardır. Çok çeşitli  İncillerin orijinal olmayıp çeşitli kişiler tarafından yazıldığı bilinmekte ve Hristiyanlar tarafından da kabul edilmektedir.
Aslında Allah'ın dini tekdir. Vahiy ve vahiyde ele alınan konularda aynıdır. Fakat Tevrat ve İncil'e insan eli değip tahrif edildikleri için, bir birleri arasında tutarsızlıkllar vardır. Ve hatta Tevrat olduğu iddia edilen kitaplar arasında ve İnciller arasında'da tutarsızlıklar söz konusudur.

Bu yazımda Kur'an'da ele alınan, fakat Tevrat ve İncil'de yer almayan konuları Ozan Yayınları'ndan Ömer Dedeoğlu'nun  ''  Tevrat, Zebur ve İnciller ve Kur'an açısından SOSYAL YAŞAM VE DİNİ KAVRAMLAR  '' isimli eserinde belirlenen bilgilerden konu başlıkları halinde aşağıda veriyorum:

Kur'an'da bulunan fakat Tevrat'ta yer almayan konular:
Boşanma
Cehennem
Dünya'nın sonu
Sağ - sol ayrımı

Kur'an'da işlenen fakat İncil'de yer almayan konular:

Dünyanın yaratılışı
İnsanın yaratılışı
Hz. Adem - Hz. Lut - Hz. İbrahim
Habil ile Kabil
Kurban
İçki
Savaşlar

Cennetin özellikleri konusu her iki kitapta da işlenmemiştir. ( Tevrat ve İncil )

Şunu da ilave edeyim:
Erkek çocuklarının  '' sünnet edilmesi  ''  konusu yalnız Tevrat'ta vardır. Kur'an ve İncil'de  yoktur.
Not: Zebur şiir şerklindedir. Eski İsrail'in  ilahi ve dua kitabıdır. Uzun bir süre içinde farklı yazarlar tarafından yazılmıştır. Bir Yahudi kitabı olmasına rağmen Hz. İsa tarafından da kullanılmış, İncil yazarları tarafından alıntılar yapılmıştır. Yüz yıllarca Hristiyanlar tarafından bir tapınma kitabı olarak başvurulmuştur.

Okumayana '' kitap '' hediye etmek !...

Okumayanlara kitap hediye etmek rahmetli Cumhurbaşkanımız Süleyman Demirel'in sık kullandığı bir deyimle ''abesle iştigal etmek'' tir.  Yani, boş ve gereksiz bir davranıştır.

Okuma alışkanlığı olmayana kitap hediye etmek ''israf '' tır.

Neden ?

Çünkü okunmayacaktır. 

Ya, varsa, göstermelik bir kitaplığa veya kütüphaneye konulacaktır. Orada öylece kapağı açılmadan yıllarca kalacaktır. Yani vitrin süsü olacaktır.

Ya da, atılacaktır.

Oysa Kitap okunmak içindir...

Böyle bir örneği anlatayım:

Başarılı bir tıp kariyerinin yanında, öğrenciliğinden itibaren son 50 yılını Kur'an'ı araştırma ve incelemeye adamış tıp alanındaki bir bilim adamı Nörolog Prof. Dr. Gazi Özdemir. Eskişehir'imizin 400 bin nüfuslu bir merkez ilçesi belediye başkanına Kur'an konulu  dört eserinden birini hediye etmiş. Bu kitap Eskişehir'de meşhur bir sahafta hiç okunmamış bir durumda değerinin beşte bir fiyat etiketi ile karşıma çıkmış ve sevinerek almıştım.

Eve geldiğimde kapağının altında Hocamızın kendi el yazısı ile yazdığı ismine ithafı ve imzasını gördüğümde çok şaşırmıştım.

Bu konuyu bugün neden söz konusu ediyorum ?

Aşağıdaki mesajlarımla vurgulamaya çalıştığım hatırlatmaları gündeme getirmek için:

Evet;  Kitap hediye etmeyiniz:

@@  Kitap okuma alışkanlığı olmayanlara,
@@  Dini konulardaki eserleri  '' dinsiz ve ateist  '' olduklarını bildiğiniz kişilere
@@  Sağ siyasal görüşlü olanlara sol tandanslı kitapları, sol siyasi görüşlü olanlara sağ tandanslı eserler
Çünkü okumayacaklardır.

Okuma alışkanlığı olayan çocuklarınız ile torunlarınıza da kitaplar hediye etmeden önce onlara okuma alışkanlığı ve zevki aşılamanın yollarını ve çarelerini araştırıp uygulayınız.



'' ALLAH'IN 99 İSMİ VARDIR '' meşhur hadisi sahih ( doğru ) değildir !...

.
Allah'ın isimleri konusunda çok meşhur bir hadis vardır:

'' Allah'ın doksan dokuz ismi vardır. Kim bunlarsa sayarsa - ezberlerse - Cennet'e girer.  '' şeklinde girişten sonra başta Allah ismi ile birlikte 99 adet isim sayılıyor. Bu hadisle ilgili
birkaç açıklamayı kısaca belirteyim:

İsimlerin sayılması veya ezberlenmesi konusunda iki rivayet var. Bazı rivayetlerde '' ihsâ '' - saymak - bazılaında ise, '' men hafızahâ -  hafızaya alma, ezberleme  kelimesi geçiyor. Sahabiden Ebu Hüveyre'den  rivayetlerden bazılarında hadisin sonunda '' O tektir, tek olanı sever ''eklentisi bulunuyormuş.

Allah'ın isimleri ve O'nun bu isimlerle anılması konusuna Kur'an'da çok önem veriliyor. O'nu anmaya 2/152,198, 4/103, 8/2, 45, 43/13... ve 32 ayette, yani toplam 38 defa değiniliyor.

===  Allah'ın anmak en büyük ( şey-ibadet ) tir. ( 29/45 )

===  Allah'ı ananların ödülü...( 33/35 )

===  Allah'ı anmakla kalplerin yumuşaması ( tatmin olması ) ( 57/16-17 )

===  Allah'ı anmaya kalpleri katılaşmış olanlara yazıklar olsun !...( 39/22 )

===  Beni anın ki, bende sizi anayım. ( 2/152 )

Gelelim şimdi bu çok bilinen, tanınan hadisin neden gerçek olmadığı iddiama:

Efendim, Kur'an'a ilgim sebebiyle 30 seneden fazla bir süredir, onu inceliyor ve tanımaya çalışıyorum. Bu arada, uzun süreli bir çalışma ile aşağıda not olarak vereceğim kaynak eserlerin yardımı ile belirlediğim Allah'ın Kur'an'daki isimleri ve anlamlarını daha önce  '' KUR'AN'DAKİ ALLAH '' başlıklı yazımda verdim.

http://blog.milliyet.com.tr/kur-an-daki-----allah---/Blog/?BlogNo=485760 

Bu çalışmayı yaparken;  hadisle, Kur'an'daki isim ve sıfat verileri arasında bir tutarsızlık olduğunu farkettim. 

İşte bu ön bilgiler ışığında delillerim:

===  Hadis rivayetlerinde yukarıda belirttiğim gibi isimleri ''saymak '' veya '' ezberlemek ''konusunda farklı iki rivayet var. Sonuçları itibariyle iki anlam arasında büyük fark var.

===  İsimlerin toplam sayısı da çok farklı. Hadisteki 99 saysına karşı Kur'an'da 133 isim ve sıfat'ın mevcudiyeti söz konusu.

===  Hadisteki 99 ismin 86 adedi Kur'an'da yer alıyor. 13'ü yer almıyor. Bu konuda da ikisi arasında büyük tutarsızlık var.

===  Hadiste bu isimleri sayan ve ezberleyenlerin Cennet'e gireceği hükmü var. Bilindiği gibi Cennet'e veya Cehennem'e girme kararı ve hüküm verme yetkisi, ahiretteki yargılama sonucunda ve yalnızca Allah'a aittir.

Bu konuda; ''Hüküm Allah'ındır. Hüküm verme ( yetkisi ) Allah'a aittir '' hükümlerini içeren bir çok ayet vardır. ( 2/209, 220, 260, 7/89, 60/10..... ve 23 ayet, toplam 28 ayet )

===  Yine bu meyanda hadis rivayetinde mantık hatası vardır. Allah'ın isimlerini saymak veya ezberlemek Cennet'e girmek için tek başına yeterli bir sebep olabilir mi ? ( Ne yazık ki bu doğrultuda sevap-günah hükümlerini, Cennete veya Cehennem'e girme vaadlerini içeren Kur'an'ın metnine ve ruhuna aykırı binlerce uydurma hadis vardır. Ve toplumca kabullenilmiştir. ) Cennet ve cehenneme girme hükmü, yaratıcı tarafından insann yalnızca bir işlemi ve eylemi ile mi, yoksa tüm hayatı boyunca oluşan artı ve eksilerinin değerlendirilmesi sonucunda mı oluşturulucaktır ?

===  Gelelim bu hadis rivayetinin sahih yani gerçek olamayacağı konusundaki en önemli  delile: Kur'an'da Yaratıcımızın özel ismi olan ''ALLAH''kelimesi Allah ve Lillahi şeklinde  tam 2699 defa, Allahümme ! ( Ey Allahım ! ) şeklinde de 5 fefa olmak üzere toplam 2704 defa kullanılmaktadır. Yaratıcımızın bu isminden sonra Kur'an'da en çok tekrarlanan ismi  '' RABB '' ismi ( Kur'an toplam olarak tam 970 defa geçiyor ) ''Düzenleyen, çekip çeviren, terbiye eden'' anlamlarını içermekte, kullanılma ve anlam olarak Allah isminden sonra en çok önemi arzetmektedir. Kur'an'daki duaların büyük çoğunluğu bu Rabb ismi ile yapılmaktadır. İŞTE ALLAH'IN BU ÖNEMLİ İSMİ,  HADİS RİVAYETİNDE YOKTUR !...

Kur'an hükümlerini en iyi özümseyen kişi olarak, Kur'an'a aykırı bir söz söyleyemeyeceğine göre bu çok tanınan sözün Peygamberimize ait olamayacağını düşünüyorum.



NOT: Bu yazının hazırlanmasında faydalanılan eserler:

---  KUR'AN'DA ULÛHİYET - Prof.Dr. Suat YILDIRIM - Kayıhan Yayınları

---  KELİME VE KONULARINA GÖRE ALFABETİK KUR'AN FİHRİSTİ - Recep AYKAN  - Pınar Yayınları

---  MUALLİM CD'si

---  Bu yazımın konusu önceki  ''  Dikkat:    BU BİLGİ BAŞKA KAYNAKTA YOK. Allah'ın Kur'an'daki  '' İsim ve sıfatları, anlamları.  '' başlıklı yazım ile ilgilidir