22 Nisan 2018 Pazar

Müslümanlara din kaynağı olarak niçin SADECE KUR'AN ?...




Bu güne kadar çeşitli yazılarımda;

*** Kur’an’ın İslam dininin tek kaynağı olduğunu,

*** Çünkü Allah katından iner inmez ezberlenip kayda alındığını yani yazıldığını,

*** Kur’an’ın tahrif edilemediğini ve Hicr /9 ayeti ile korunmasının Allah’ın güvencesi altına alındığı için tahrif edilemeyeceğini

*** İnsanların Tevrat ve İncil gibi kitaplarda yaptıkları tahrifatı Kur’an’da gerçekleştiremeyince, sünnet ve özellikle hadis adı altında çoğunluğu uydurma rivayetlerle ( söylenti ) İslamı bozmayı başardıklarını; vurgulamaya çalıştım.


***  Kur’an Allah sözüdür, ondan iner inmez kayıt altına alınmıştır.  Hadisler rivayettirler,  Peygamberimizden olduğu iddia edilmektedir. Söylendikten itibaren 200 – 300 sene sonra yazılmaya başlanmıştır.

Bu gün de Dinimizin tek kaynağının Kur’an olduğu doğrultusundaki yüzlerce ayetten bazılarını bilgilerinize sunacak ve hatırlatacağım.



*** Din Allah’ındır. Buna itiraz edilebilir mi ? Tabii ki hayır.
............Allah’ın dinini uygulama hususunda acıyacağınız tutmasın. ‘’ ( Nûr /2 )

*** Kur’an kendi dışında tüm hadisleri ( sözleri ) reddeder.  
‘’ -  Allah’ın ayetlerine inanmayanları Allah doğru yola iletmez.  ‘’  ( Nahl / 106 )
‘’ -  Şüphesiz bu Kur’an, sana ve kavmine bir öğüt ve şereftir. Ondan hesaba çekileceksiniz.  ‘’   ( Zuhruf /44 )

*** Şimdi aşağıya bir ayet alıyoruz ve onun yorumunu yine diğer başka ayetler ile yapıyoruz.
"Ey insanlar, sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize kulluk edin, böylelikle korunabilirsiniz." ( Şûrâ /10 )

*** Rabbe kulluk etmek, hükmü Allah’a havale etmektir.
Anlaşmazlığa düştüğünüz her hangi bir şey hakkında hüküm Allah’a aittir. ‘’ İşte o Allah benim Rabbim ! Ben O’na dayanmaktayım ve hep O’na sığınırım. ‘’ ( Şûrâ /10 )

*** Hükmü Allah’a ait kılmak, detaylı olarak indirilmiş, doğrulukça ve adaletçe tastamam ve tahrif edilmesi mümkün olmayan Kitabı, tek hakem ( hüküm kaynağı ) edinmektir.
 ‘’ - De ki ‘ şimdi Allah size her şeyi inceden inceye açıklayan Kitap indirmiş iken ben Allah’tan başkasını mı hakem isteyeceğim........... ‘’ ( En’am /114 )

*** İşte başka bir ayet ve Kur’an’ın yine Kur’an’la yorumu:
‘’  -  Sizin ilahınız tek bir ilahtır.  Rahmandır, Rahimdir. ‘’  ( Bakara /163-164 )

 *** İlah, hüküm koyucu otorite demektir. Allah’ı tek ilah edinmek, hükmü Allah’a ait kılmaktır. Ancak bu şekilde, O, tek ilah kabul edilip, O’na kulluk edilmiş olur. Hükmü Allah’tan başkalarına ait kılmak, O’ ndan başkalarını ilah edinmek ve onlara kulluk etmek demekti
‘’ - Sizin O’ ndan başka taptıklarınız bir takım kuru isimden ibarettir ki onları siz ve atalarınız takmışsınızdır, yoksa Allah onlara başka bir saltanat indirmemiştir. Hüküm ancak Allah’ındır. O size kendisinden başkasına tapmamanızı emretti; doğru ve sabit din budur ve fakat insanların çoğu bunları bilmezler. ‘’ ( Yusuf 40 )

*** Hükmü sadece Allah’a ait kılmak, sadece kitabı ( hüküm kaynağı ) edinerek Allah’ı hakem ( hüküm veren ) edinmektir.
 ‘’ - De ki: ‘ Şimdi Allah size her şeyi inceden inceye açıklayan Kitap indirmiş iken ben Allah’tan başkasını hakem mi isteyeceğim. ‘ Kendilerine kitap verdiklerimiz de bilirler ki o tamamiyle hak olarak senin Rabbinden indirilmiştir. Sakın şüphelenenlerden olma. ‘’ ( En’am /114 )

*** Kitap hükmü dışında hükümler koyan ve bunları Allah’a ve dine mal eden kimseler,
‘’ -  Gördün mü o , ilahını canının istediğini edineni ? Artık ona sen mi vekil olacaksın ? ‘’ ( Furkan /43 )

*** Bir bilginin Allah katından olabilmesi için, bu bilginin Kitaptan olması gerekmektedir. Kitaptan olmayan bilgi, Allah katındandır dense de, bu gerçeği ifade etmeyecektir. Aktardığı bilgiyi Kitap ile ilişkili göstermek için dilini Kitaba doğru eğip bükenlerin olacağı bildiriliyor. Bu kişiler eğer, kitaptan olmayan bir bilgiyi ortaya koyacaklarsa, öncelikle bunu Kitaptanmış gibi göstermek için , bazı ayetlerin anlamlarını tahrif ederek bunu sokuşturmaya çalışacaklardır. Kur’an bilgisine sahip olan şuurlu Müslüman, derhal bu tuzağın farkına varacaktır. Önce, tahrif etmeye çalıştıkları ayetin anlamını diğer Kur’an ayetleri ile ortaya koyacak, daha sonra Allah ve Resulünün sözü olan Kur’an’a çağıracaktır.
‘’ - De ki: Şimdi Allah size her şeyi inceden inceye açıklayan Kitap indirmiş iken ben Allah’tan başkasını mi  hakem isteyeceğim ? ........ ‘’ ( En’am /115 ) 115 ).
‘’ - Rabbinin kelimesi doğrulukça da, adaletçe de tam kemalindedir’ dur. ‘’ ( En’am /115 )
‘’ - ( Firavun ) dedi ki: ‘ yemin ederim ki, eğer benden başka bir ilah tutarsan, seni mutlaka zindandakilerden ederim ‘ ( 26/29 )sahte bir ilahtır. kendi istek ve arzularını ilah edinen kişilerdir.  ‘’  ( Câsiye /6 )
‘’ - Şüphesiz sana, hak olarak kitabı indirdik. O halde sen, dini Allah’a ait kılarak O’na kulluk et. ‘’ (39/2 )
‘’ - İşte bunlar Allah’ın ayetleridir. Bunları sana hak olarak okuyoruz. Öyleyse onlar, Allah’tan ve O’nun ayetlerinden başka hangi hadise ( söze ) inanıyorlar ? Yazıklar olsun tüm iftiracı, günahkarlara  ‘’  ( Câsiye /6-7 )
‘’ -  Rabbinizden size indirilene uyun, ondan başka rehberlere uymayın. Ne de az düşünüyorsunuz ?  ‘’   ( A’raf /3 )
‘’ - Hiç şüphesiz benim rehberim Kitabı indiren Allah’tır.  ‘’   ( A’raf /196 )
‘’ -  Allah Resulü kıyamet gününde der ki: Rabbim, benim ümmetim bu Kur’anı ilgiden uzak tutulmuş bıraktılar.  ‘’  ( Furkan  /30 )
‘’ - Allah kitabı detaylı olarak indirmişken, ben, O’ndan başka hakem mi ararım. ? Rabbinin sözü, doğruluk ve adaletçe tastamamdır. O’nun sözlerini tahrif edebilecek olan yoktur. ‘’   ( En’am /115-116 )
‘’ - Rabbinin Kitabından vahyedileni oku. O’nun sözlerini tahrif edebilecek kimse yoktur. O’nun dışında bir sığınak bulamazsın. ‘’  ( Kehf  /27 )

***Değerli okurlar, bu ayetlerin sayısı çok fazla. Son bir ayet ve bu ayetin Kur’anla yorumu ile bu yazımı noktalıyorum:
‘’ - Onlardan öyleleri vardır ki, siz, aktardıklarını kitaptan sanasınız diye dilerini Kitap’a doğru eğip bükerler. Oysa, aktardıkları Kitaptan değildir. Bu Allah’ın katındandır derler. Oysa o, Allah katından değildir. Kendileri de bildikleri halde, Allah’a karşı yalan söylerler. ‘’ ( Al-i İmran  /78 )


Not: Bu yazının hazırlanmasında Gösterge Yayınları’ndan İslami Araştırmalar Birliğinden bir ekip tarafından yazılan İSLAM DİNİNDE NİÇİN YALNIZ KUR’AN isimli eserden yararlanılmıştır.