14 Ekim 2017 Cumartesi

Yüksek gerilimin diyaloglar ile sağlandığı dizi: EŞKİYA DÜNYAYA HÜKÜMDAR OLMAZ !...

Toplumun '' vurdulu kırdılı '' diye tanımladığı aksiyon filmlerini ve dizilerini pek sevmem ve izlemem. Kurtlar Vadisi isimli yakaşık 8-10 sene süreli yayınlanan diziye de bu sebepten ilgi duymadım ve hiç iziemedim. Sonra aynı yazarın yani Raci Şaşmaz'ın  Eşkiya Dünyaya Hükümdar Olmaz isimli dizisi girdi yayına ve iki senedir de ATV'de  devam ediyor. Bu diziye de başlangıçta peşin hükümle ilgi göstermedim ve izlemedim. Ara sıra medyada hakkkında olumlu söylemler çıkması ve yayınladığı gün reyting şampiyonu olması ile dikkatimi çekmeye başladı.

Bundan5 - 6 ay kadar önce merakım arttı ve bir gün ilk bölümünü bir izleyeyim dedim. Yayınlanmış dizilerin videolarını veren bir siteden izledim. Olağanüstü ilginç buldum ve artık dizinin tiryakisi oldum. Takip eden günlerde  kendime boş vakit ayarlayarak sıra ile bu güne kadar yayınlanan 46 -47 bölümü sıra ile izledim.
Bilindiği gibi bu dizi, bir masa etrafında toplanan kaçak silah üretimi ve ticaretini yapan mafya grubu üyelerinin kendi aralarındaki çatışmalarını ve devlet istihbaratı ile ilişkilerini,bunlardan bir mafya ailesinin bu gergin atmosfer içindeki yaşantısını konu ediniyor.

Görünüşte bir aksiyon dizisi. Geçekte de başarılı aksiyon sahneleri var. Fakat ilginçtir ; dizinin her hafta yayınlanan her biri iki saati aşan bölümlerinde bu aksiyon sahnelerinin toplam süresi yalnızca 5 - 15 dakika sürüyor. Ama dizinin her bölümünün her anında yüksek bir gerilim ve tempo atmosferi oluşuyor

Ne ile ?

Dizideki diyaloglar ile.

Evet, bu dizinin en ilginç yönü diyalogları. Her cümle ve kelime yerinde ve itina ile seçilmiş. Masa etrafında toplanan ve konuşan, tartışan mafya reislerinin uzun süren diyaloglarında sıkılmıyor ve aksine keyif alıyorsunuz. Gerilim bu diyaloglarla sağlanıyor ve ayakta tutuluyor. Bu çok stresli ortamdaki yaşamı aktarılan mafya üyesi Hızır Reis ve ailesinin  aile içi ilişkilerindeki diyaloglar da aynı özellikte. Zeki, ortama uygun ve esprili.

Bu diyaloglar izleyene görsel şölenle birlikte sanki güzel bir edebi romanı okuyormuş gibi tad ve keyif veriyor. Pana Yapım'ın bu dizisinde senarist Raci Şaşmaz ve Bahadır Özdener çok başarılı. Hızır Reis rolündeki Oktay Kaynarca ve diğer oyuncular da görevlerini çok güzel yerine getiriyorlar. Dizide senaryo çok önemli. Fakat Yönetmen
Onur Tan'ın da dizinin başarısındaki rolünü görmeden olmaz. 
Bu güna kadar izlemeyenlere öneririm...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder