9 Ekim 2017 Pazartesi

ORKİDEYİ KORKUTMAK !...

Orkide bir çiçek, korkutulur muymuş demeyin. Yazımı izleyin:

Orkide nadide bir çiçek, hem nadide, hem nazenin. çünkü sık çiçek vermiyor.

Açtığı zamanda çok güzel ve estetik bir görüntü veren iri çiçekleri uzunca bir zaman, iki üç ay - taze  ve diri - kalıyor.
Orkide farklı ve özel bir çiçek. Saksısı ve toprağı da farklı. Saksısı dipten suyu kendisi alacak şekilde dizayn edilmiş. Toprağı da bildiğimiz toprak değil, toprakta beklemiş tamamen organik, bitki kök ve diğer artıkları.

Sık açmıyor derken, açtıktan sonra en erken bir sene daha açmıyor. Evimde iki orkide saksısı var. Benim deneyimim ve bilgim onlarla sınırlı. Farklı özellikte Orkideler var mı bilyorum. Orkidelerin çiçeklerinin güzelliği kadar yeşil, iri ve kalın 4-5 yaprağı da o ölçüde çirkin. Yani hiç bir estetik değeri yok.

Çiçekleri döküldüğü zaman  su ver, bakımını yap, aylarca, belki de yıllarca o sevimsiz yapraklara bak dur.

Hani emeklyim ya, kadınlara yönelik sabah televizyon programlarını biz emekli erkeklerde bazan izliyoruz. Bir gün bir uzman, açmayan orkideleri açmaya zorlamak için bir çare önerdi. 

Çiçeği korkutacaksın !

Nasıl olacak bu iş ?

Güneş ışığı almayan bir dolaba okideyi koyacaksınız. Üç gün üç gece dolabın kapısını hiç açmayacaksınız.  Üç günün sonunda dolaptan çıkaracasınız.  Çiçek üç gün güneş ışığı almadığından  '' kendini hayati tehlikede '' olarak algılayacak, acele açma formuna gircek.

Durur muyum, hemen uygulamaya giriştim. Evde torun var. Annesi çalıştığı için babanne olarak iş günleri  Demir'in bakımını eşim üstleniyor.  Şimdi iki buçuk yaşında, çok hareketli. Konuşmaya da başladı ve çok dillendi. ( Allah herkesin çocuk ve torunlarını bağışlasın ) O evde olduğu anda tüm evi allak bullak ediyor. Girip çıkmadığı yer, açmadığı kurcalamadığı dolap ve çekmece kalmıyor. 

Dolaplara koyamayacağım için ne yapacağım ?

Büyükçe bir karton koli buldum. İçine saksıları yerleştirdim. Üstünü de iki kat örtü ile örttüm Gözden uzak bir yere kaldırdım. Üç günün bitiminde   saksıları heyecanla çıkardım ve gözlemeye başladım. Hareket yok. 8-10 gün sonra iki çiçek dalı olan saksının  birinin dalında 2-3 milimetre boyunda çok küçük filiz belirdi. Öbür tek çiçek dalı olan saksıda tık yok. 

Derken, iki üç gün sonra, filiz veren saksının ikinci çiçek dalında da küçük filiz belirdi. Yine öbür saksıda tık yok... 
Heyecanla bekliyorum ve gözlüyorum. Her gün büyüteçle olmuş filizleri ve olacak filiz yeri dalları heyecanla inceliyorum.
Gelişme devam edecek mi yoksa duracak mı ?

Eğer olumsuz bir sonuçla karşılaşırsam ne yapacağımı merak edenlere hemen söyleyeyim efendim:

Bir veya ikisine de hücre hapsi cezasını son defa ve  bu kere 10 gün süreli olmak üzere uygulayacağım.

Yine sonuç alamaz isem çiçeklerimle helallaşacağım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder