9 Ekim 2017 Pazartesi

İnsanın gözü '' ALLAH '' ı idrak edemez. ( göremez ) !...

Yani insan gözleri ile Yaratıcısını göremez, onunla bir ortamda karşı karşıya gelemez !

Bu husus Kur’an’da açıkça belirtiliyor: Ve sebebi de açıklanıyor.

’ Gözler O’ nu idrak edemez, ama O gözleri idrak eder. O en gizli şeyleri bilendir, her şeyden hakkıyla haberdar olandır.  ( 6/103 )

Neden gözlerin Allah’ı idrak edemeyeceği, başka bir ayette güzel bir örnek verilerek açıklanıyor:

‘’ Musa belirlediğimiz yere ( Tur’a ) gelip Rabbi de ona konuşunca, ‘’ Rabbim ! Bana kendini göster, sana bakayım ‘’ dedi. Allah’da ‘’ Beni Dünyada katiyyen göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse, sen de beni görebilirsin. ‘’ dedi. Rabbi, dağa tecelli edince onu darmadağın ediverdi. Musa da baygın düştü. Ayılınca, ‘’ Seni noksanlıklardan tenzih ( uzak ) tutarım Allah’ın. Sana tövbe ettim. Ben inananların ilkiyim dedi.  ''  ( 7/ 143 )

Allah'ı idrakte sert kayalardan oluşmuş koca bir dağ yetersiz kalınca, insan gözleri ne yapsın ?

‘’ Gözler O’ nu idrak edemez, ama O gözleri idrak eder. O en gizli şeyleri bilendir, her şeyden hakkıyla haberdar olandır. ''   ( 6 /103 )

İŞTE, ALLAH'LA İNSAN ARASINDA, İNSAN OLAN ARACI YANİ '' PEYGAMBER '' GEREĞİ BURADAN KAYNAKLANMAKTADIR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder