9 Ekim 2017 Pazartesi

Aslında - yüzde yüz - oranında '' ateist ve dinsiz '' insan yoktur !...

Yazımın başlığını yanlış okumadınız.

Evet, aslında  % 100  oranında Ateist veya dinsiz olan insan yoktur.

Yaşamının bir döneminde yaşam şartlarının etkisiyle veya bir ideolojinin saptırması ile böyle bir vehme kendini kaptırabilir.

Veya; sıradışı olmak için, kendini farklı bir kimlikle tanımlayarak toplumun dikkatini çekmek için, veya başkalarının etkisine kolayca giren bir kişilik yapısında ise bir arkadaşının ya da okuduğu bir yazarın etkisinde kalarak  böyle bir düşünce rüzgarına kapılabilir.

Allah yoktur ! ( haşa ) Ben bir yaratıcı olduğuna inanmıyorum, diyebilir. Böyle söyler ama kendi iç dünyasında tereddüt halindedir.  

Bunu nası anlarız ?

Bu söylemi çevresinde sık sık dile getirir.  Böylelikle etrafına bu söylemini, fikrini empoze etme ve ikna etme kamuflajı altında söylemine kendini inandırma çabası vardır.

Bu görüşüme delil olarak kendisini ateist ve dinsiz olarak empoze eden birkaç bloger arkadaşımızın yazılarına dikkat ederseniz din ve inanç konularına sık sık girerler. Hatta bir dindar olduğunu ikrar eden ben benim gibilerden çok din ve inanç konularında bir şeyler söylemek ihtiyacını hissederler..

Yazıma koyduğum resimdeki esprili yazıda görüldüğü gibi, ani bir hayati tehlike anında ellerinde olmadan ''  Allah'a sığınırlar  ''

Biraz önce ne söyledik ?

Aslında  % 100 oranında ateist veya dinsiz olan insan yoktur. 

Çünkü  Allah insanı yaratışında, bir Yaratıcı inancını genlerine işlemiştir. 

Ayrıca Secde Suresi 9. ayetinde yaratırken Allah'ın İnsan'a  '' Ruhundan üflediği  '' belirtilmektedir.

Yaşamının bir döneminde ateist olduğunu ilan edenlerin çoğunluğu ileri dönemlerinde bu inançtan vazgeçerler. Sinema, TV dizileri ve tiyatro oyuncusu Peker Açıkalın gibi...

Bazı ateistler de ateist inançdan geri dönerler ama söylemlerinden dönmeyi gurur meselesi yaparlarlar. Sözleri ile kendilerini bağlarlar.


  • Kişinin kendisini sözleri ile bağlamasına ve sınırlamasına kendi yaşamımdan bir örnek vereyim:

Küçüç çocukluk dönemlerinde bir gün geniş bir aile topluluğu ile beraberken '' tatlıların her türünü çok sevdiğim '' halde ikram edilen tahin helvasını yemeyi -- belki de nazlanmak amacıyla -- reddettim.  

--  Ben helva sevmem !

Sonraları bu davranışım benim kabusum oldu. Senelerce sözümle kendimi bağladığım için geri dönemedim. Helva yiyemedim...

Bir insanın '' Allah'a inanıyorum, fakat hiç bir dini de kabul etmiyorum demesi de geçerli değil. Çünkü bu inanış şekli de bir inanç sistemi yani dindir. '' Deizm '' adı verilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder