6 Ekim 2017 Cuma

YAŞLANMAKTAN KORKMAYIN, ONUN DA BİR GÜZELLİĞİ VAR !...

Efendim ben  72 yaşındayım. Yani insan ömrünün yaşlılık dönemindeyim. 
Yaşlılık konusunda bir yaşlı olarak 
sizlere biraz farklı şeyler söyleyeceğim:
Hani yaşlılar, ‘’ Hey gidi gençlik hey...’’ Derler ya ‘’
Ben demiyorum !
Elbette bu yaşa gelince gençliğini kaybetmiş oluyorsun. Onu kaybedenler genellikle arar. İşte ben aramıyorum.
Çünkü gençliğimden pek memnun değildim.
Tabii ki bunu sebebini belirtmek lazım.
Gençlik, devamlı bir beklenti ve arayış çağıdır.
Hep bir yarış ve arayış...
Eline geçenlerden ve bulduklarından hayal kırıklığı ve tatminsizlik.
Hep geleceği inşa mücadelesi...
İşinde ve mevkiinde ilerlemek.
Çocukları büyütmek, iyi okullarda okutabilmek, iyi bir gelecek sağlamak.
Bir ev sahibi olabilmek.
Bir araba alabilmek veya eski arabayı yenilemek.
Borçlanmak, borçları zamanında ödeyebilmek.
Bunları sonucu hep stres, stres, stres...
Böyle olunca da hiçbir şeyin tadını yeterince alamamak,  tadamamak.
Yaşlanınca da insan tam olarak bunlardan arınamıyor. Ama bir ölçüde bunlar azalıyor veya siz azaltmanın yolunu, formülünü buluyorsunuz artık.
Hırslardan, beklentilerden ve bunalımlardan bir ölçüde sıyrıldığınız zaman işte hayatın yaşamanın tadını almaya başlıyorsunuz.
Tabii ki fiziki olarak eski dinamizminiz kalmıyor artık.
Tansiyon, romatizma, prostat gibi sıhhi sorunlar başlıyor.
Ama işte o gerilimler, ah o gerilimler, yakanızı bırakıyor.
Sükunete, huzura – bir ölçüde de olsa -- kavuşuyorsunuz veya bunun yolunu keşfediyorsunuz.
Problemlerle de olsa sağlığın, nefes almanın tadını daha bir başka alıyorsunuz.
Küçük şeylerdeki gizemi ve mutluluğu görmeye başlıyorsunuz.
Manevi aleme adım atmışsanız, iyi bir insan olma yoluna girmişseniz. Allah’ı daha bir başka şekilde keşfetmiş oluyorsunuz.
Mutlaka yaşamak, bu dünyada olmak ihtiyacından sıyırmışsanız kendinizi, ölümle de barışıyorsunuz. Ölüm bir yönüyle de gerçek büyük sevgiliye kavuşmak anlamına büründüğünden artık, bu yoldaki streslerden de kurtuluyorsunuz. Daha bir mutlu oluyorsunuz.
Ahh Allah size evlatlar verdi  ve de torunlarınız oldu ise, etrafınızda dede, dede diye koşuşturmaya, size sarılmaya başlamışlar ise, işte yaşamınızda daha önce tatmadığınız sevgiye, keyfe, güzelliğe ulaşıyor, hayatın bambaşka tatlarına ulaşıyorsunuz !... 
Efendim, tavsiye ederim:
Yaşlılıktan korkmayın
Onun da bir güzelliği var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder