18 Ekim 2017 Çarşamba

Saçlarımın kırılması, dökülmesi ve kepeklenmesi aniden durdu !...





Evet yanlış okumadınız ! 
2 - ay sonra 73 yaşıma giriyorum. Bundan yaklaşık iki sene kadar önce bir gün fark ettim; saçlarımın kırılması, dökülmesi ve kepeklenmesi hiç bir tedavi görmediğim ve ilaç ve bununla ilgili ilaç kullanmadığım halde aniden durmuştu.

Şaşırdınız değil mi ? O zaman bende şaşırmıştım.

Kendimi bildim bileli, biraz da doğal olarak, saçlarımdaki kırılma ve dökülme sürekli devam etti. Bazen az bazen biraz fazla. Bunun yanında kepeklenme de yine hep vardı, bazen az bazen fazla.
Olayın arkına varınca  5 - 10 gün süre ile tararken dikkat ettim.  Dökülme, kırılma ve kepeklenme kesildi. Saçımı tararken artık tarağıma bir tek saç teli dahi gelmiyordu. Gençliğimde saçlarım çok gür ve başımda daha geniş alana yayılmıştı. Yaşlanmayla birlikte doğal olarak yazıma koyduğum resime benzer bir şekilde seyrekleşti, alnım oldukça açıldı genişledi. Saç tellerim de inceldi ve zayıfladı. 

Bunlar yaşla birlikte olağan gelişmeler. Tamamen kel kalmayı da beklemiyordum. Çünkü yakın akrabalarımda saçlarını tamamen yitiren yok. Bu konunun irsi olduğunu sanıyorum. Rahmetli babamın da saçlarının yaşa bağlı gelişimi aynen benim gibi olmuştu. Seyrekleşme var fakat kellik yok.

Gelelim konumuza:
Bu gelişmenin neden olduğunu o zaman düşündüm. Yukarıda belirttiğim gibi bu konu ile ilgili hiç tedavi görmedim ve ilaç kullanmadım. İhtiyaç da duymamıştım. Ayrıca tansiyon, kalp, damar ve dolaşım problemleri ve  geçirdiğim bazı operasyonlar ile  dolayısıyla sürekli kullandığım ilaçlar da aynı idi. Beslenmemde de bir değişiklik olmamıştı.

Peki neden bu olumlu gelişme ?
Sonradan hatırladım. Tansiyon problemim yaklaşık 30 senedir vardı. Bir çok tansiyon ve dolaşım ilaçları zamanla arttığı ve takviye edildiği halde yine arada bir ani ataklar geliyor ve tansiyonum yükseliyordu.

Sarımsağın tansiyonu düşürdüğüne inancım vardı. Bir TV programında söylenen uygulamayı denemeye karar verdim. Proğramda kalın bağırsaktaki sindirim tüycüklerinin çalıştırılması için önerilen her gün bir küçük diş sarımsağı bütünce öneriliyordu. Ben de denemek istemiştim.

Her akşam orta boy veya küçük bir diş sarımsağın kabuklarını ve zarını soyuyor ve yutmayı kolaylaştırmak üzere bıçakla küçük parçalara ayırıp yutuyordum.
Evet bu uygulamada tansiyonum normal sınırlara geldi rahatladım.

İşte bu uygulamanın saçlarımdaki bu olumlu gelişmeye sebep olabileceğini düşünüyorum. Çünkü yaşantımda sarımsaktan başka bir değişim olmamıştı.

Tıbbi olarak sarımsağın tansiyona mutlak iyi sonuç verdiğini söyleyebilirim. Çünkü bu konuda genel bir kabul var. Fakat saçlara iyi geldiği hakkında  net bir tıbbi sonuç vermek doğru değil. Çünkü başka deneyimlere de ihtiyaç var.
Ben sarımsağa devam ediyorum. Saç problemim kalmadı.
Bir hususu hemen hatırlatayım. Bunu deneyecek kişinin mide problemi olmaması gerekli.

Sağlıkla kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder