16 Ekim 2017 Pazartesi

Çok güzel ambalajlı içi boş paket: CEM YILMAZ

Cem Yılmaz: Onu tek kişilik gösterileri ve yoğun reklam faaliyetleri ile tanıyoruz. Yediden yetmişe de onu tanımayan yoktur her halde.

Çok faal bir sanatçı. Özellikle reklam filmleri ile her gün, her an evlerimizde, karşımızda

Bu güne kadar dört bine yakın tek kişilik gösteride bulunmuş. Gösterilerinin birkaç yüz TL den aşağı olmayan pahalı biletleri yok satıyor. Sonra o gösterileri CD ve DVD'leri satılıyor, bundan sonra İnternet'te senelerce dönüyor.

Kendi projesi olan senaryo ve rejisini bizzat yaptığı filmler,  hasılat rekorları kırıyor. Bunun yanında bazı sinema filmlerinde de oynuyor. Tabii ki yıldızlaşmış ismi nedeniyle de bu filmleri de ilgi görüyor.

Ayrıca  mizah dergisi Leman'a karikatür çiziyor.

Kendi projesi olan tek kişilik gösterilerde ve sinema yapıtlarında öne çıkan ana unsur mizah. Seyirci onun gösterileri ve filmlerine gülmek için gidiyor. Konu sanatsa işte bu yok bu tür  çalışmalarında. Evet  ''mizah''  yeni söylemde gülmece diye anılıyor. Fakat içeriğinde geri planda düşündüren, zeka ürünü espri içeren, ve topluma bir mesaj vermesi gereken bir gülmece. İşte Cem Yılmaz'ın kendi projeleri olan gösterileri ve filmleri sadece güldürmeye yönelik. Bunun dışında bir şey yok, yani zeka pırıltısı içeren bir espri, insanları gülerken düşündürmeye yönelten buruk veya keyifli bir tat veren sanat yaklaşımı yok.

İki saatlik bir gösteri veya filminden çıkyorsunuz. Sizde o anlık gülmelerden başka bir şey kalmamış. Bu özellik karikatürleri için de geçerli. Öyle yazısız denilen türde bir kare karikatürle insanı düşündüren ve mesaj veren derinliği olan bir tek çalışması yok.

Evet, Cem Yılmaz'ın kendi projeleri olan çalışmalarında sanat yok, derinlik yok. 

Pek ne var ?

Kurnazlık var. Zamanın geçerli olan alanlarını yani reklamcılığı ve teknolojiyi en üst düzeyde değerlendirme var. Bir film veya gösteriyi planladığı zaman aylar öncesinden reklamını yapmaya başlıyor. Reklamcılık ve basın sektörlerinin tüm kademeleri ile iyi ilişkide olduğu için onları kendi lehinde kullanıyor ve değerlendiriyor.

Ve en önemlisi  ticari yetenek var. Bunlar için de zeka pırıltısı yerine kurnazlık becerisi yeterli oluyor.

Ve bu türden eksik yönlerini MARKALAŞMA yolu ile perdeliyor. 

Bu düşüncelerim yalnızca kendi ürünü projeleri içindi. Diğer aktör olarak rol aldığı senaryo ve rejisini başkalarının yaptığı filmlerdeki sanatsal çaışmaları hakkında buları söyleyemem.

Evet Cem Yılmaz bu gün Ülkemizde bir markadır. CMYLMZ benzeri yazılım ve bir takım özel özel grafik ve işaretlerle kendi ismini marka yapmış tek kişidir.

Çok güzel ve yaldızlı ambalaj ve marka fakat derinlik yok ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder