17 Eylül 2018 Pazartesi

'' Sünnet '' kelimesi Kur'an'da yalnızca '' Allah'ın Sünneti '' olarak geçiyor !...




















Sünnet kelimesi  Arapça'da yöntem, usul, kanun, kural anlamlarını taşır.  İslami literatür ve söylemlerde  '' PEYGAMBERİN  SÜNNETİ '' şeklinde kullanılmasına rağmen. Dinimizin kaynağı Kur'an'da  ''  ALLAH'IN  SÜNNETİ  '' olarak karşımıza çıkmaktadır, Kur'an'ın hiç bir yerinde Peygamberin sünneti sözleri yoktur.

Allah'ın sünneti; Allah'ın kuralı, yöntemi demektir.
Bu anlamda İslam dini için konulan kurallar, DİN ALLAH'IN  olduğuna göre, Peygamberde  Kur'an dışında bir din kuralı, hükmü koyamayacağına göre Kur'an'daki  SÜNNETULLAH  :  Allah'ın sünneti  deyimi daha doğrudur. Peygamberimiz de Allah'ın sünnetini yani kurallarını tebliğ eder, kendi din hükmü, kuralı koyamaz...

ALLAH'N SÜNNETİ SÖZLERİNİN KUR'AN'DA  GEÇTİĞİ YERLER:

Allah'ın sünneti  Kur'an'ın muhkem  ( sağlam, kesin )  hükümleridir: Fatır / 43  --  Enfal/ 38  --  Nisa/ 26

Allah'ın sünnetinde değişme olmaz:  Enfal/ 38 --  Nisa/ 26  --  Fetih/ 23 

Yahudilere yardım olsun diye '' ALLAH'I KIYAMETE ZORLAYAN Evangelist ABD'ye: ALIN İŞTE KIYAMET !...



Kendi elleri ile yazdıkları kutsal metinlerle  kendilerini dünyanın en üstün ırkı ilan eden, diğer insanları hayvan yerine koyan, Allah'ı kıyamete zorlamak için  3. Dünya Savaşını çıkarmayı planlayan ve bu hedef için çalışmalar yapan Siyonist Yahudiler ve onlara yardım  eden ABD'li Evangelistler'e  Kuzey Karolina'yı etkisi altına alan son kasırga Allah'ın cevabı mıdır acaba ?

Siz Kıyametin vaktinden önce mi 
gelmesini istiyorsunuz ?

ALIN  İŞTE  SİZE  KIYAMET !...












14 Eylül 2018 Cuma

Şeytan, kendiliğinden insana musallat olmaz !



''  Ey insanlar !  Şunu iyice bilin ki, sizlere musallat olmak için pusuda bekleyen   şeytan, ancak kendisi gibi olumsuz düşünenleri  ( ona dost olanları ) korkutur, öylelerini yoldan çıkarır.
Fakat içtenlikle iman etmişseniz, şeytan ve dostlarından korkmanıza gerek yoktur.  Sadece  BEN'DEN, BENİM DESTEĞİMİ  KAYBETMEKTEN  KORKUN !... 

***********************  Al-i İmran/ 175 **********************

12 Eylül 2018 Çarşamba

150 YIL YAŞAMAK İSTER MİSİNİZ ?





Son zamanlarda yazılı ve görsel medyamızda bir haber dolaşıp, tartışılıp duruyor. İnsanı 150 yıl yaşatacak bir ilaç bulunmuş. Hata bu konuda kitalar bile yazılmış. Yazımın başına bu kitaplardan birini kapağının resmini koydum.

Bu konu neden ilgi görmüş olabilir dersiniz. ? İnsanlar, daha doğrusu gençler ve orta yaşlarda olanların ilgisini her daim çekiyor. Çok yaşamak, uzun yaşamak çok kişinin hayali. Hatta bir kaç senede bir  '' Ölümsüzlük iksiri  bulundu ''  sevimli yalanı medya tarafından uyduruk bir haberle ortaya atılır. İnsanlar da  -- tam inanmasalar  dahi -- bir süre hayal kurar, oyalanırlar ve konu kapanır.

İnsanlar genelde uzun süre yaşamak, hayattan kopmamak isterler. Çünkü normal olarak ileri zamanlara yayılmış, istekleri, planları, hayalleri vardır. Ve bunlarda bir türlü bitmek bilmez...

Çünkü insan nefsi daima dipdiridir ve ayaktadır. Genç ve orta yaşlarda olanlar ise Kur'an'da Allah'ın  ''  düşkünlük  ''  olarak isimlendirdiği yaşlılığı yani ihtiyarlığı, etrafında örneklerini görse de kendilerine yakıştırmaz. Bir zaman sonra kapılarına gelecek yaşlılık sanki hiç onlara gelmeyecekmiş gibi düşünürler, yani isterler.

Ama,yaşlılık, düşkünlük Allah'ın tabii bir fizik kanunu olarak onlara da gelecektir. Daha önceleri  koşarak indikleri, hızla bir çırpıda tırmandıkları merdivenler onların artık büyük problemi olacaktır. Yer çekimi kanununu bünyelerinde hissetmeye başlayacaklar, artık koşamayacakları gibi adım mesafeleri daralacak, yürürken adımlarında ayakları artık yeterince yukarı kalkamadığı için bazen yürüdükleri zeminde  bir kaç santim yüksekliğinde küçük, taş, çıkıntı engellere ayakları takılacak ve belki de arada sırada düşmeye başlayacaklardır.

Tüm bedenlerindeki, kaslar artık  kısa süre fiziki harekette isyan bayrağını çekecek hale gelmiştir. Sonra , vücuttaki tüm uzuvlarda, da bazen küçük bazen da büyük aksaklıklar yani rahatsızlıklar görülmeye başlayacaktır, 

Tansiyon, romatizma, kalp, damar, sindirim sistemleri problemleri, kendisini ziyaret için arka arkaya sıraya gireceklerdir.

Allah'ın programında  her canlı ve cansız varlık için bir ortalama ömür vardır. Bu ömür bazen kısa süre uzayabileceği gibi, bazen da kısa veya uzunca bir süre kısalabilir.  Çünkü tüm uzuvların çalışma süresi belirlidir. Bu sürelerin fazlaca aşılması istisnai olacaktır. Normal değildir.

Düşkünlük 60' lı ve 70'li yaşlarda başlar, 80 ve 90. yaşlarda zirvesini bulur. Beyin hücreleri de düşkünlük kervanına katılırsa bunama başlıyor, insanın yaşantısı başkasına ve hatta kendisine bir yük olma özelliğine ulaşıyor. Yaşamanın artık tadı tuzu kalmıyor.. 

Benim yaşım 70'i aştı. Yakın akrabalarımdan birisi 90'lı  yaşlar başlangıcında, diğeri de 85 yaşında. Onların durumlarını görünce, Allah'ın uygun gördüğü düşkünlük süresini bana da yaşatması ve kendime ve yakınlarıma yük olmadan beni yanına alması için dua etmeye başladım.

Hele 90 yaşlarından itibaren yaşamaya devam etmenin  insan kendisine zulüm haline geldiğine şahit olduktan sonra Allah'ın herkese hayırlı yaşlılık ve ebediyete yolculuk nasip etmesini diliyorum...





  




















9 Eylül 2018 Pazar

NEFS OLUMSUZ YÖNDE UYANDIĞINDA !...




İnsan kendine ne kadar güvenirse güvensin, yine de olumsuz nefsine mağlup olma riski altındadır. Bunun için sürekli dikkat etmesi  ve nefsinin olumsuz yöne kayması ile ilgili kararlarında mutlaka şeytanın payı olduğunu göz önünde bulundurması gereklidir.

Bu nedenle A'raf/ 220  ve  Müminun/ 98 ayetlerde  olumsuz nefsin uyanışında yukarıdaki resimde görüldüğü gibi  EuzüBesmele çekmesi yani:

EUZÜ BİLLAHİ  MİNEŞŞEYTANİRRACİYM  (  Kovulmuş şeytanın şerrinden Allah'a  sığınırım )  demesi  tavsiye edilmektedir 

Kur'an '' anlamadan '' okunmayı nasıl değerlendiriyor ?...

                               

Kur'an Anlaşılmadan okunmasını doğru bulmuyor, çeşitli ayetlerde eleştiriyor.1 --  Anlamadan okumak, KUR'AN'DAN uzaklaşmaktır.   ( Müzzemil/ 1 - 5  ---  
Furkan/ 30 --  Nisa/ 82 --  119 )2 --  Suya ulaşmışken içemrden dönmektir..  ( Ra'd/ 14 )3 --  Yaşamı  boşa harcamaktır.  ( Taha/ 127 )3 -- Anlamadan Kur'anokuyan, ne taşıdığını bilmeden yük taşıyan eşek gibidir. ( Cumua/ 5

4 Eylül 2018 Salı

İLAHİ YARDIM -- ARACISIZ -- SADECE ALLAH'TAN İSTENMELİDİR...




''  .................  Şu iyice bilinsin ki,  Allah ayetlerini red edenleri ve bu davranışları ile küfre sapmış olanları doğru yola  ( hidayete ) erdirmez.  '' ( Zümer/ 3 )


''  Bu nedenle bir azap gelmeden  sadece Rabbinize yönelin ve sadece O' na içtenlikle teslim  olun. Ve ilahi bir yardım  için dua eder ve beklerken, ondan başka hiç bir şeyi aranıza koymayın ve öncelik te vermeyin. Aksi takdir de dua etseniz bile ilahi herhangi bir yardım göremezsiniz...  ''    ( Zümer/ 54 )


''   Rabbiniz der ki;  ''  Bana dua edip, ilahi bir desteği sadece benden dileyin ki, size cevap vereyim.  Büyüklük taslayarak, sadece ve doğrudan bana ibadet etmekten  ( Kulluğunu bana belirtmekten kaçınan ve benden başkasından ilahi bir yardım isteyenler ise hor görülecekler ve Cehenneme gireceklerdir.  ''    ( Mümin/ 60 )












3 Eylül 2018 Pazartesi

DİNDE MEZHEP - CEMAAT Ve TARİKATLAR ŞEKLİNDE BÖLÜNMENİN SEBEBİ



İSLÂM' DA  MEZHEP, CEMAAT  Ve TARİKATLAR  ŞEKLİNDE  

BÖLÜNMENİN  SEBEBİ


Kur'an'daki  Al- İmran/ 7 ve  Zümer/ 23. ayetlerde vurgulanan MUHKEM  
 ve MÜTEŞABİH   hükümler ayrımını dikkate almadan tüm Kur'an ayetlerinin MUHKEM yani  tüm zaman ve ortamlarda geçerli olduğuna inanmak, ve MÜTEŞABİH AYETLERİ DE bu yanlış şekli ile MUHKEM kabul ederek uygulamaya kalkmaktır.

DİNDE MUHAFAZAKARLIK



İSLAM  DİNİNDE  MUHAFAZAKARLIK

KUR'ANDAKİ  MÜTEŞABİH  ( Zamana ve ortama göre 

farklı  yorumanabilen ) AYETLER VE HÜKÜMLERİNİ 

MUHKEM ( Her zaman ve her yerde geçerli ) AYETLER  

gibi kabul etmek, inanmak ve uygulamaktır...








2 Eylül 2018 Pazar

Ayetlerdeki MUHKEM ve MÜTEŞABİH hükümler nasıl ayırt edilir ?...



Ayetlerin muhkem ve müteşabih  yani iki türlü olması  literatürde böyle ayetler üzerinden yapılmaktadır. Fakat daha doğru ayrım ayetlerin mesajları üzerinden olmalıdır. Çünkü bir ayette yalnızca bir muhkem veya müteşabih hüküm  bulunabildiği gibi, hem muhkem hemde müteşabih hüküm veya hükümler birlikte bulunabilmektedir.





O zaman karşımıza  ''  Kur'an ayetlerindeki  Muhkem ve Müteşabih hükümler nasıl ayırt edilebilir  ?  ''  şeklinde bir soru karşımıza çıkar.

Ülkemiz de - muhtemelen - diğer İslam ülkelerinde bu konu bu güne kadar genel ve yüzeysel olarak ele alınmış, Kur'an'ın toplam sayısı 6236 olan ayetlerinin içinde hangi ayetler de Müteşabih hükümler bulunduğu ve hangi ayetleri Müteşabih  özellikler taşıdığı konulu bir çalışma yapılmamış ve bir kitapta toplanmamıştır. Ta ki  bir ilahiyat hocası ve  araştırmacısı değilde pozitif ilimler alanın temayüz etmiş bir akademisyen hocamız  Nörolog Prof. Dr. GAZİ ÖZDEMİR'in bu konuya el atmasına kadar.
Bu hocamız, bu iki tür ayetleri bir birinden  bilimsel bir şekilde ayırt etmek için kıstaslar bulup, tüm ayetleri inceleyerek içinde muhkem hükümler bulunanları bir kitapta toplamıştır. Aylardır elimden düşürmediğim bu eser  ''  İSLÂMIN ŞARTI SADECE 5 DEĞİL  Kur'an'daki Muhkem/ Kesin  Hükümlerdir. PEKİ BU HÜKÜMLER NELERDİR ?  ''




Adını taşımaktadr. ŞİRA Yayınlarından çıkan bu eser 352 sayfa hacmindedir. Bendeki kopyası 2014 yılında yayınlanan ilk baskısıdır.  Gazi Bey bu eserinde Kur'an'da toplam 888 adet  muhkem hüküm belirlemiştir. Kendi ifadesine göre  Kur'an'ın bütündeki muhkem hükümler  tekrarlar hariç 400 adet civarındadır Bazı muhkemler Kur'an içinde birkaç defa tekrarlanmaktadır. Bu hısusda dikkate alındığın, Tekrarları ile beraber toplam  muhkem hüküm yukarıda  belirttiğim gibi 888 adettir.

Önceki bazı yazılarımda vurguladığım gibi muhkem hükümler, Kur'an'ın temelidir esasıdır. iman kadar  güçlü inanılması gerekir: Ve en önemlisi de İbadet hükmündedirler..

Gazi Özdemir'in Kur'an'daki Muhkem Hükümleri belirlemek için koyduğu bilimsel kıstaslar şöyledir:

1 - Verilecek bir muhkem hüküm veya bilgi kıssa ( hikaye ) içinde benzetme ve örnekleme yapılarak verilmektedir.  Bazı kıssalar birden fazla tekrarlanmaktadır. Ancak her tekrarda farklı bir muhkem mesaj verilmek istenmektedir.

2 -  Verilecek bir Muhkem Hüküm veya bilgi, ''  kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla  ''  yöntemi ile, yani biri kastedilerek, sanki ona söyleniyormuş gibi verilmektedir.


3  - Verilecek bir Muhkem hüküm veya bilgi, tek bir ayette değil, aynı surenin bir kaç ayetinde, veya bir çok surede ve Kur'an'ın bütününde birden fazla ayete serpiştirilerek verilmektedir.


4 - Olumlu Muhkem hüküm veya bilgi, olumsuz veya yanlış bir ifade içine gizlenerek veya  
'' keşkeli ''  bir temenni şekline büründürülerek verilmektedir.

5 - Bir ayetin önce düşünce, öneri veya amele  ( davranışa ) ilişkin olan fiilini buluyorum. Bu fiil doğrudan biz insanlara hitap etmekte ve yapmamız istenmekte veya Peygambere ve bir başkasına söylenmekte ve bizim de bu hükme uymamız istenmektedir.


Sonra ayette fiili tamamlayan kelime varsa, onu bulmak amacıyla, ilk önce bulmuş olduğum fiile  ''  kimi, kime, neyi, neye, nereyi, nereye  ''  sorularını soruyorum. Böylece bulunan bir  - iki kelime veya cümle, fiilin hedefi, amacı, yani Muhkem ( kesin ) hükmü olmuş oluyor.


Bulunan Muhkem Hükme 1 - 2 kelimeye bu defa ne ile nasıl soruları sorulursa Müteşabih amaç, yani muhkeme, amaç hedefe götürücü, gerçekleşmesini sağlayıcı, araç, yöntem ortaya çıkmış oluyor.


6 - Belirlenen bir Muhkem Hüküm şu üç özelliği taşıyorsa  onu muhkem olarak kabul ettim:


***  BU HÜKÜM TARTIŞILMAZ ÖZELLİKTE İSE


***  ZAMAN ÜSTÜ  YANİ HER ZAMANA UYGUN İSE


***  HER TOPLUMA UYGUN VE UYGULANABİLİR ÖZELLİKTE İSE


Gazi Hoca, eserinin yazım sıralamasında  ayetlerdeki Muhkem Hükmü kısa ve öz ifade ile   vermiş sonra da  bulunduğu ayetin mealini kısaltmayarak kendi tercüme ve yorumu ile aktarmıştır.
Ayetteki  bilgi veya kesin hüküm, açıklama veya yorum gerektiriyorsa ayetin altına DİPNOT şeklinde eklemiştir.











1 Eylül 2018 Cumartesi

MÜTEŞABİH ( Zaman ve mekana göre farklı yorumlanabilen ) AYETLER




İslam'ın kutsal kitabı Kur'an hakkında bize öğretilen ve beyinlerimize adeta nakşedilen bir öğreti vardı:
'
''  Kur'an son peygamber Hz. Muhammed aracılığı ile Allah'tan insanlığa indirilimiş son kitaptır ve tüm hükümleri kati ve değişmezdir, kıyamete kadar tüm mekanlar ve zamanlar için geçerlidir. ''

Fakat bunun böyle olmadığı, Al-i İmran Suresi 7. ayetinde açıklanıyordu. Kur'an ayetlerinin Muhkem ( kesin ) hükümler ve Müteşabih ( zaman ve ortam ile günün şartlarına göre farklı yorumlanacak ) hükümler olmak üzere iki türlü olduğu belirtiliyordu.

İşte o ayet ile ilgili M.Hamdi Yazır Hoca'nın meali:
'' Sana kitabı indiren O'dur. O kitapta manası açık muhkem ayetler vardır ki, onlar kitabın anasıdır. Bir de manası kapalı müteşabihler vardır. Kalplerinde eğiklik bulunanlar, fitne çıkarmak ve kendilerine göre yorumlamak için onun müteşabih olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu Allah'tan başka kimse bilmez.  -- İlimde ileri gidenler  --  ise: '  Biz ona inandık hepsi Rabbi'miz tarafından gelmiştir  '  derler. Bunları --- ancak akıl sahipleri  -- düşünebilir.  ''

Müteşabih hükümlerin ne olduğu ve muhkem yani kesin hükümlerle ilişkisinin nasıl gerçekleştiği konusunda vahyin tamamlandığından bugüne geçen yaklaşık 1450 senedir çeşitli yorumlar yapıldı. Ama gerçek yoruma ve bilgiye;  din adamları ve din alimleri değil bir pozitif bilimler alanında uzmanlaşmış, bunun yanında Kur'an'a gönlünü vermiş ve günlük hayattaki önemli ve yoğun meşgalesi yanında öğrenciliğinden itibaren Kur'an'ı 50 yıl süre incelemiş bir hoca, Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilimdalı üyesi ve başkanı Prof. Dr. Sayın Gazi Özdemir ulaşmıştır.

Çünkü Kur'an'daki çok önemli bu bilgi ve yoruma, bahse konu ayetteki '' İlimde ileri giden  ve gerçek akıl sahibi ''  kişilerin ulaşabileceği ifadeleri bunu öngörülüyordu.

ŞİMDİ GELELİM GAZİ ÖZDEMİR HOCA'MIZIN BU AYETİN   '' İslam'ın Şartı Sadece 5 Değil, Kur'an'daki Bütün Muhkem / Kesin Hükümlerdir ''   İSİMLİ ESERİNİN 11. SAYFASINDAKİ  ' TEFSİRİ  MEALİ'  NE:

== ''  Ey Peygamber ! Allah'ın indirmiş olduğu bu kitabın bazı ayetleri kesin hükümlü, muhkem ( sağlam ) özellikli, değişmez, herkes tarafından kolaylıkla anlaşılan ve kitabın anaları / temeli / ana iskeleti ve hedef / amaç mesajlarıdır.
Geri kalanların bir kısmı ise çok anlamlı semboller halinde ve benzeşimli ( müteşabih ), bir kısmı da muhkemi gerçekleştiterecek amaç/ yöntem mesajlarıdır.
Kalpleri fesat olanlar, insanların arasına fitne sokmak ve kafaları karıştırmak için, çok anlamlı / araç mesajlara bile bile daha fazla önem verirler.
Halbuki onların sembolik olanlarının gerçek anlamlarını bir Allah, bir de  '  Ey Rabbi'miz ! Bildirdiğin ayetlerin hepsine inandık, hepsi Rabbimizdendir diyen,  bilim adamları bilir. Ayetlerin bu ayrımını da yine akıl, bilim ve düşünce sahiplerinden başkası anlayıp, düşünüp yapamaz  '' ==

Bu ayetin açılımı  Gazi Özdemir Hoca'mız tarafından şöyle yapılıyor:

''  Bu ayete göre muhkem mesajlar, Kur'an'ın ana / Temel hükümleridir. Herbiri birer ibadettir. İnsanın yaşamında uyulması gereken, temel hedef olan ve amaç edinilmesi emredilen mesajlardır. İmanı pekiştirecek ve imanın pratik uygulamaları demek olan '' salih ameller  '' Kur'an'da serpiştirilmiş bilgiler halinde olan muhkem / kesinli hükümlere uygun olumlu işler ve mümin oluşu sağlayacak ahlaksal davranışlar demektir. Kur'an'da sık sık tekrarlanan salih amelleri gerçekleştirmek için, muhkem / kesin hükümleri çok iyi bilmek, anlamak, kişiliğe özümsetmek gerekmektedir.

Bu şekilde yaşayışa Kur'an doğru yolda ( hidayette ) oluş demektedir. Bu yolun sunucu da Kamil ( olgun, makbul )  insan olmaktır.
Salih amellerin dayanakları ve dolayısıyla 'Kur'an Şeriatı ' denince bu hükümler ( muhkemler ) anlaşılmalıdır. Çünkü bu hükümler, din denilen kurallar, uyulması uygulanması ve yerine getirilmesi farz olan görevler / ibadetlerdir.

Müteşabih Mesajlar, üç farklı şekilde karşımıza çıkmaktadır. 

a) Ana hedef ve amaç olan muhkem / kesin hükümlere götürücü, onları gerçekleştirici amaçlar, yöntemler
b) Allah, Ahiret, melek, cennet, cehennem, cin, şeytan, vahiy gibi semboller
c) Sembol olmadığı halde  zaman, ortam, toplum ve şartlara göre farklı yorumlar değerlendirmelere uygun mesajlar

Bu sonuncu grup mesajlar, kişisel kanaatler ve  '  benim inancım budur ' şeklinde başlayan sözcüklerle kurallaştırılmalara uygun mesajlar olduğundan gerçek özellikleri yani değişkenliklerini göz ardı ederek muhkem mesajlar gibi değişmez ve farz özelliklte olarak önemseyenlerin  '' fesat kalpli   ''  olacaklarına ayette dikkat çekilmektedir. Örneğin şeriat diye tanımlanan hukuk kuralları da müteşabih mesajlardır. Hz. Muhammed döneminde henüz devletleşmemiş Bedevi Arapları, geleneklerinden kurtarıp devrimsel yenilikler getiren geçici  hukuk kurallarıdır.


MUHAFAZAKARLIK

Muhkem kesin hükümler gibi  müteşabih mesajları da mutlak ve değişmez kurallar olarak kabul etmek ''  muhafazakarlık ''  diye tanımlanmaktadır. Bu da Kur'an'ı  tamamen değişmez, tek topluma sınırlı, bütün insanlara ve zamanlara hitap etmeyen, bir kaba hapsedilmiş donuk bir su misali cansız, stabil bir kitap olarak kabul etmek olacaktır. Bu tür görüş ve yaklaşımda olan insanlar Müteşabih hükümlerin geçmişte olduğu gibi, günümüzde de İslam Şeriatı / hukuku kimliği altında devam ettirilmesini isteyenlerdir. Dolayısıyla Müteşabih Mesajlar  '' insan şeriatı '' diye istismar edilen mesajlardıır. Hukuk kuralları dışında Müteşabih Mesajlar o zamanın toplumsal yapısına sosyal ve ekonomik muhkem, yani kesin hükümlere götürücü  araç kurallardır.

İnsanların Hz. Muhammed'den yaklaşık 150-200 yıl sonra mezhepler şeklinde gruplaşmaları daha sonra da mezheplerin tarikatlar şeklinde  bölünmeleri, muhkemlerden ziyade Müteşabih Mesajları ön plana almaları, bu yorumu yapanın etrafında gruplaşmaları ve yıllar içinde de ek dini kurallar, rivayetler ve gelenekler eklemeleri, bu görüşlerin din olarak kabul edilmesi  sonucunu doğurmuştur.  ''

Matematikte eğri çizginin sonsuz çeşidi olmasına rağmen, doğru çizginin bir tek olması gibi dinde de, daha doğrusu İslam'da da doğru yalnızca bir tanedir. Mezhep ve tarikat sözcükleri kişiyi Allah'a götüren yol  anlamındadır ve Allah'a götüren yol, yani doğru yol da bir tanedir ve o da Kur'an yoludur...

Bu ayetin iyi anlaşılmamasına örnekler vermek gerekirse Kur'an'daki Cihad kelimesini ele alalım. Geniş anlam kapsamlı bu kelimenin '' anlamları içinde  -- savaş --  olmakla birlikte '' Kur'an'da bu kelime daha ziyade, uğraş, çaba, mücadele anlamlarında kullanılmaktadır. Fakat İslam'ı ve ve genelde dini anlamayan, Kur'an'ı, anlamadan ibadet ediyorum kasdıyla okuyan ve de çok cahil olan bazı çevreler, Kur'an'da '' DİNDE ZORLAMA YOKTUR '' hükmünü bir kenara iterek, cihadı, Allah için, din için savaş anlamında kabul ederek kan dökmekte, terör faaliyetlerine bu kavramı alet etmektedirler. Yani müteşabih anlamı olan bir kelimeyi kesin hüküm halinde görmektedirler.

Bir başka örnek olarak Gazi Özdemir Hocamız vermektedir:

'' Hac / 27 ayette ' insanlara hacca gidişi bildir, yürüyerek veya develeri üstünde gitsinler '  hükmü bulunmaktadır. '' Hacca gitsinler ifadesi kesin bir hükümdür. Yani farz hükmündedir. Bu hedef için o zaman araç yürümek veya devedir, bu da müteşabih mesajdır. Çünkü zaman ve ortama göre değişken bir hükümdür. Yani insanlar hac için  Mekke'ye yürüyerek, otomobil ve taksi, otobüs, kamyon, helikopter veya uçak gibi farklı araçlarla gidebilirler demektir.  ''

Demekte ve muhkem kesin hükmü müteşabih hükümlerden ayırabilmek için şu üç kıstası ortaya koymaktadır

''  1 - Muhkem / kesin hüküm tartışılmaz özellikte ise
2 - Zaman üstü ve her zamana uygun nise
3 - Her topluma uygun ve uygulanabilir ise  ''

Ve Prof. Dr. Gazi Özdemir, yukarıda ismini verdiğim eserinde her suredeki muhkem / kesin hükümleri  ayrı ayrı belirtmekle beraber Kur'an'da 888 kadar sayıda farz ve ibadet hükmündeki ayeti ortaya koymakta ve açıklamaktadır.


NOT.  Bu yazının hazırlanmasında Nörolog Prof. Gazi Özdem'in  İSLAM'IN ŞARTI SADECE 5 DEĞİL KUR'AN'DAKL MUHKEM KESİN HÜKÜMLERDİR '' isimli eserinden yararlanılmıştır.

30 Ağustos 2018 Perşembe

ALLAH'IN RIZASI Ne Anlama geliyor ?




Allah'ın rızası demek, gerek Allah'a dua ederek İlahi bir yardımını isterken, gerek topluma, gerekse başka bir muhtaca yapılan bireysel bir yardımı  ( İnfak )  yaparken, kişisel bir menfaat sağlamak için değil de, Allah'ın yarattıklarına bir katkı yapmayı ve   muhtaç olanın bir ihtiyacını gidermeyi hedefleyerek gerçekleştirmek ayrıca hem Dünyayı hemde Ahireti hedeflemek demektir.

ALLAH'IN RIZASI,  HER İŞTE VE DAİMA ÖNCELİKLİ OLMALIDIR  mesajı;
Ahzab/ 41 -- Kalem/ 35 -- Leyl/ 18-19-20 -- İnşirah/ 8 -- Nisa/ 114 -- Muhammed/ 7  ayetlerinde verilmektedir.

İnşirah/ 8 :  ''  Ve işlerin için uğraş verirken, ilahi bir yardım isteyeceğin zaman yalnızca Rabbi'nden iste. O'na yönel ve her uğraşında Allah'ın rızası  hep önceliğin olsun !...  '' 


Not:  1 - Prof. Dr. MEHMET  OKUYAN hoca  ''  Kur'an'daki İslam   ''  akımının Ülkemizdeki en faal, etkin ve yetkin  öncülerindendir.  Tüm sohbet, konuşma ve konferanslarının kayıtları YouTube' de vardır. Gerçek ve saf İslam'ı öğrenmek isteyenlere öneririm...


2 -  Not. Bu yazının hazırlanmasında  Nörolog Prof. Dr. Gazi Özdemi'in  '' OKU !  KONULARINA GÖRE KUR'AN AYETLERİ  ( Nergiz Yayınları - 2016 ) ALFABETİK KONU DİZİMİ  ( SÖZLÜK )  isimli eserinden faydalanılmıştır.








MUHKEM ( Kesin - Temel ) AYETLER



Kısa bir süre önce  Kur'an'daki  MUHKEM - MÜTEŞABİH AYETLER  ayrımı ile ilgili Al-i İmran suresi 7. ayetini konu alan yazımı yayınlamış, bu yazı da  ayet metnini ve bu metni açıklayan kısa bilgiler vermiştim. Bu yazımda Kur'an'ın temel ve kesin hükümlerini içeren  MUHKEM AYETLER konusunu ele alacağız.

Muhkem ayetlerdeki mesajlar, Kur'an'ın  ana, temel - kesin hükümlerini içermektedir. Bu hükümlerin her biri, insanın yaşamındaki temel hedefleri, ve amaç edinilmesi emredilen kuralları içerir ve ibadet hükmündedirler.

Bu hükümlerin, ibadetlerin temel amacı nefsin olumlu isteklerini, Kur'an'da ''  sıratan müstakim  '' denilen  orta düzeyde yani aşırıya kaçmadan yerine getirmek ve olumsuz isteklerini de yok etmektir.

Bu hükümler, salih amellerin dayanakları ve Kur'an şeriatıdır.

Yine bu muhkem hükümler, din denilen kurallar, uyulması, uygulanması yani yerine getirilmesi farz hükmünde olan görevler ve ibadetlerdir.

Bu hükümler ülkemizde ve Türkçe'mizde ilk defa  yapılan kapsamlı ve bilimsel yaklaşımlı  bir çalışma  ile  Pozitif ilim dalında bir ilim adamı Nörolog Prof. GAZİ ÖZDEMİR tarafından belirlenmiş ve ŞİRA Yayınlarında çıkan ''  İSLAM'IN ŞARTI SADECE 5 DEĞİL Kur'an'daki Bütün Muhkem/ Kesin Hükümlerdir. PEKİ BU HÜKÜMLER NELERDİR ?  '' isimli eserinde yer almıştır.

Bahsettiğim bu eserde -- tekrarlar hariç 400 tür  muhkem mesaj, tekrarları ile birlikte toplam 888 ayette yer almaktadır.

Bundan kısa bir süre 2-3 ay sürede tamamlanan  Muhkem mesajları Facebook'ta renkli kutucuklar halinde  kısa ve öz mesajlar halinde  yayınladım. Bunların 190 kadarı uyulmaması halinde ''  azap cezalı ''  diğerleri de  tavsiye niteliğinde hükümler içermektedir.

Benim aylardır elimden düşürmediğim ve ilginç ve önemli bulduğum bu eseri Kur'an'ı ve dinimizi bilimsel yorumu ile anlamak ve tanımak isteyenlere  öneririm. Yayının evinin ve Gazi Hoca'nın ismini İnternet Arama motoruna yazarak be eserin dağıtımını yapan yayınevlerine ulaşıp temin edebilirsiniz.
Ayrıca Gazi Özdemir'in Eskişehir'de Şair Fuzuli caddesindeki ( 20 No. Kat:2 ) muayene hanesinden de temin edilebilir.


 Not. Bu yazının hazırlanmasında  Nörolog Prof. Dr. Gazi Özdemir'in  '' OKU !  KONULARINA GÖRE KUR'AN AYETLERİ  ( Nergiz Yayınları - 2016 ) ALFABETİK KONU DİZİMİ  ( SÖZLÜK )  isimli eserinden faydalanılmıştır.











ALLAH KİMLERE '' RAHMET '' EDER ?



Yazıma koyduğum resimdeki sözler günlük hayatımızda sık kullanılan dini bir temenniyi ifade ediyor. ALLAH RAHMET EYLESİN.  Bu sözün anlamını genel de biliriz veya tahmin ederiz. Bu temenni cümlesinin anlamını açıklayarak işe başlayıp sonra da ALLAH'IN  KİMLERE RAHMET EDECEĞİNİ Kur'an'daki veriler aracılıği ile öğrenelim. 

Allah'ın rahmeti demek,  kişinin küçük hatalarının, istemeyerek oluşan dşünce ve amellerinin ( davranışlarının ) Allah'ın şefaatı ( yardımı ) ile af edilmeleri, ve Allah'ın Kur'an'daki Muhkem ( kesin ) hükümler doğrultusunda  bir yaşama yönelmesinin desteklenmesi demektir. 

Allah kimlere  rahmet edeceğini  Kur'an ayetleri ile tek tek belirlemekte ve açıklamaktadır.

ALLAH KİMLERE RAHMET EDER ?

1 - Kur'an'ı anlamak için çaba içinde olanlara   ( A'raf/ 204 -- Nahl/ 64 )

A'raf/ 204 : Bu nedenle Kur'an okunduğu ve anlatıldığı zaman, ciddiyetle dinleyip, anlayıp öğrenmeye çalışın ki  ALLAH'IN  RAHMETİ  size ulaşsın. Ve yaşamınızı, bildirilen Muhkem 
( kesin, temel ) hükümlere göre düzenleyebilesiniz.

2 - TAKVA içinde olanlara  ve Kur'an'ın Muhkem ( kesin - temel ) hükümlerini uygulayanlara
( Yasin/ 45 -- Hucurat/ 10 )


Yasin/ 45: Ya Muhammed !  Şunu iyice bilki, Allah'ı tek ilah kabul etmeyip şirk koşan duyarsızlara, ' Geçmişinizden ibret alın ve elinizdekilere şükredip Ahiret için Allah'a karşı TAKVA sahibi  ( Kesin hükümlere uymamaktan korka ) korkanlardan olun ki, karşılık olarak merhamet edilesiniz.

3 - Dinde gruplaşmayanlara   ( Hud/ 118 - 119 )

4 - Nimetlere  şükredenlere   ( Yasin/ 45 )

5 - Sıkıntılara çabalı sabır gösterenlere, salih amel gerçekleştirenlere   ( Enbiya/ 85 -- 86 )

Enbiya/ 85:  Ayrıca, İsmail, İdris, Zülkifl  ilim ve hikmet sahibi idiler. Çünkü hepsi güçlüklere, sıkıntılara karşı sabırlı kişilerdi.

Enbiya/ 86:  Bu nedenle onları rahmetimize ( korumamıza ) aldık . Çünkü onlar salih amel gerçekleştiren kişilerdi.













28 Ağustos 2018 Salı

Kur'an'da MUHKEM ve MÜTEŞABİH AYETLER ayrımı







Ey  İnsanlar !  Şunu iyice biliniz ki, sizi bize yaklaştıracak olan ne mallarınız, nede çocuklarınızdır. Ancak iman edip salih ameller  ( muhkem/ kesin hükümlere uygun olumlu ameller )   gerçekleştirmiş olmanız sizi bize yaklaştıracaktır. İşte bu durumda olanlara, yaptıklarının karşılığı kat kat verilecek, Cennetteki ve Dünyadaki, yaşamlarında güvenlik içinde olacaklardır.

   Sebe / 37

İçselleşitirilmiş  iman  Kur'an'daki Muhkem- kesin hükümlere göre yapılan SALİH AMELLER tanımına uygun olmalıdır.

Enfal / 2 


'' .............KUR'AN  TUTARLI,  ÇELİŞKİSİZ,  İKİ TİP  MESAJLI  BİR KİTAPTIR.  ''

Zümer / 23

























APTALLAR -- ŞİZOFRENLR -- CAHİLLER

    ================================== APTALLAR .:: Aptal Olduğunu ŞİZOFRENLAR ::  Şizofren Olduğunu C A H İ L L E R  :::: C a h i ...