5 Aralık 2018 Çarşamba

ONURLU DELİ ...



Yazımın başlığı; ONURLU DELİ '' Deli de onur olur mu ''  demeyin. En onurlu insanların genellikle ''gerçek deliler '' olduğunu aşağıda anlatacağım başımdan geçen bir olayla ben de öğrendim.

Henüz emekli olmadan, bundan 12 - 13 yıl kadar önce Eskişehir'de  çalıştığım iş yerim, tren garı önündeki meydanda. Her gün Odunpazarı civarındaki evime Garın önündeki Atatürk Caddesi'nden yürüyerek gidip geliyorum. Soğuk ve yağışın etkili olduğu ve eksilmediği bir Ocak ayı idi. Bir gün  Atatürk Caddesi üzerinde, gara 30-40 metre mesafede kaldırımı kendisine mesken edinmiş, 40 yaşlarında bir adam belirdi. Kaldırım üzerinde bir buçuk, iki metre kare kadar bir alanı kartonlarla döşeyerek orada oturmaya başladı. İşgal ettiği alanı zorunlu eşyaları ile çok muntazam bir şekilde düzenlediği dikkati çekiyordu.

Kendisine söylenenleri anlyor, laf atanları muhatap edinmiyor, anlaşılmaz sözcüklerle, hafif sesle kendisi ile konuşuyordu. İşe gidip gelirken ciddi bir şekilde ilgimi çekmeye başladı. Hava çok soğuk ve kar yağışlı. Ama adamcağıızın giysisi ortama pek uygun değildi. Sırtında eski bir kazak ve üstünde pejmurde bir ceket. Palto veya kaban gibi bir giysisi yok.

Geceleri garın içine sığınıp yattığını garın emniyetinden sorumlu personelinden öğrendim. Kimseye bir zararı yoktu. Kıyafetinin zayıf olması beni etkiledi. Bir gün, evde gardrobumdaki kullanılmış, temizce ve ara sıra giydiğim eski bir kabanı akşamdan poşete koydum. Ertesi sabah, cesaretimi toplayıp yanına yaklaştım. Giymesi için getirdiğimi söyleyerek yanına bıraktım. Umulmadık bir şekilde öfkelendi. Homurdanarak ve anlaşılmaz bir şeyler mırıldanarak, üzerime yürümek için davranınca korkup oradan uzaklaştım. 

Sonradan bu gizemli adamın hikayesini, garın emniyetinden sorumlu personelinden öğrendim. Ailesi Kütahya'da imiş. Babasının kendisine yanlış davranışları yüzünden bu hale gelmiş. Ailesi bir kaç defa kendisini evine götürmek için gelmişler, fakat gitmeyi reddetmiş. Sonunda bir gün ailesinin götürdüğünü öğrendik.

Bu olay uzunca bir süre beni etkiledi ve düşündürdü. Yukarıda belirttiğim gibi delilerin genellikle çok onurlu kişilikte insanlar olduklarını, bazılarının böyle çevrelerindeki insanlar veya yakınlarının kendisine '' kötü ve yanlış davranışlarını, insanlık onurlarına yediremedikleri için delirdikleri ''  kanısına vardım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder