9 Ocak 2018 Salı

BEN' i anın ki, BEN DE sizi anayım !...



Kalpler ne zaman tatmin olur ?
Yani yumuşar ve huzura erer.
Bu sorunun cevabı Kur’an’da şöyle:
‘’........ İyi bilin ki ancak Allah’ı anmakla kalpler tatmin olur. ‘’   ( 13/28 )

Aynı doğrultuda bir ayet daha var:
‘’ Ya iman edenlere zamanı gelmedi ki  kalpleri Allah’ın zikrine  ( anılmasına )  ve inen hak aşkına huşu ile çoşsun   ve bundan önce kendilerine kitap verilmiş, sonra üzerlerinden uzun zaman geçip de kalpleri katılaşmış ve çoğu fıska ( bozgunculuğa ) dalmış bulunanlar gibi olmasınlar ? ‘’   ( 57/16-17 )

Allah’ı anmakla yumuşayan ve huzura eren kalpler, anma olmayınca veya anmayı bırakınca, unutunca tabii ki katılaşır:

‘’ .... Allah’ı anmaya karşı kalpleri katılaşmış olanlara yazıklar olsun ! ‘’     ( 39/22 )


Allah’ı anmayan kalpler katılaşıyor, Allah’ı unutmanın başka ne gibi sonuçları oluyor ?

‘’ Bizi anmaktan yüz çeviren ve dünya hayatından başka bir şey istemeyen kimseden yüz çevir ! ‘’

‘’ ..... Kim Rabbini anmaktan vazgeçerse, gittikçe artan ağır azaba çarptırılır. ‘’   ( 72/17 )
’ .... Ama kim beni anmaktan yüz çevirirse, onun için de dar bir geçim vardır. Kıyamet günü onu kör olarak yüce divana süreriz........’’   ( 20/124-125 )

Allah’ı ne zaman ve nasıl anacağız ?

‘’ .... Namazı bitirdiğiniz zaman, oturarak ve yan yatarken Allah’ı anın. ‘’   ( 3/191 )

‘’.... Atalarınızı andığınız gibi, hatta daha kuvvetli bir anışla Allah’ı anın. ‘’   ( 2/200 )

‘’ .... Rabbini içinden yalvararak, ve korkarak, yüksek olmayan bir sesle sabah akşam an. Gafillerden olma. ‘’   ( 7/205 )

Allah’ı anmanın özelliği:

‘’ Allah’ı anmak en büyük ibadettir. ‘’   ( 29/45 )

Allah’ı anmanın sonucu:

‘’ ... Beni anın ki ben de sizi anayım. ‘’   ( 2/152 )
Bu sonucu, bu ödülü açıklamaya, yorumlamaya ihtiyaç var mı ?

’ BENİ ANIN Kİ,  BEN DE SİZİ ANAYIM ‘’

Not: Bu yazının hazırlanmasında, Pınar Yayınları’ndan Recep Aykan’ın KELİME VE KONULARINA GÖRE ALFABETİK KUR’AN FİHRİSTİ isimli eserinden yararlanılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder